onsdag 10 februari 2010

Leeeedig!

Igår började tredje skolveckan. Det är ganska skönt att tidigast börja 10.30, fast visserligen känns det jobbigt nu me dnär man vet att man måste upp runt klockan 9.. Hade först Editing 2. Där tittade vi på varandras rhythms montage. Jag använde gamla hederliga Eddie materialet när dem sitter och äter middag. Inte värdens roligaste material och finns inte så mycket man kan göra med det.. Men mitt lugna montage gjorde jag sorgligt med Jeff Buckleys version av Hallelujah och mitt snabba montage gjorde jag glad med Johnossis 18 Karat Gold. Och Jocke förstod att den ena var sorglig och den andra glad! Yeey! Och så hade dem en liten disskution om detta haha. Men lärare Bieber sa att mitt snabba montage påminde om början på filmen Up In The Air med George Clooney, där dem hade en rätt tråkig första scen men lyckats klippa den intressant.

Blev hem en stund efter det. Käka nudlar till lunch och sen tillbaka till skolan för att ha dagens andra och sista lektion, Intro To Film. Inte så lässkigt nå mera att vara på west campus helt själv.. (Har/har haft alla mina andra lektioner på east campus). Där tittade vi på filmen The Big Lebowski. "Im the dude!" haha. Underlig film! Han som är lik han som är lik Marty i Gilmore Girls satt bredvid mig igen. Oj vad han skrattade, haha!

Idag är det tidag och jag är leeeedig. För min dokumentuary class är inställtd för att vår lärare är upptagen med SBIFF. Vi var ju på den där dokumentärfilmen i lördags istället, plus att vi ska få extra credis för det. Så idag har jag varit ute och gått i över en timme, käkat lunch och senare blir det lite plugg, lite Ralphs handling och sen ikväll ett nytt efterlängtat avsnitt av Lost!

2 kommentarer:

mor sa...

Hej min Hannis. Tråkigt ni missa det där med filmfestivalen :( Här har vi så mycket snö nu så jag tror det aldrig blir vår. Har kommit nåt brev ifrån din skola, ska du ha det ner skickat? Tuition Statement står det. kram o puss

Therese sa...

Men gud va kul Hanna! :D
Man har egentligen nästan ingen aning om vad någon från högstadiet gör nuförtiden..

Nej, jag pluggar också, fast i Eskilstuna då.. :)