lördag 13 februari 2010

OS ♥ (13/2)

Olympics har börjat! Tack mor för att du påminde mig! Hur gick det med skidorna? Jag trodde jag kunde se OS från SVT Play, men där kunde man bara se ifall man var i Sverige. Dåligt! Men så hittade jag en kanal på vår tv som visade Sveriges matchen idag.
Lycka!
Sverige vann! Med 3-0 mot Switzerland. BRA BÖRJAN! Men dem spelade inte så bra. Alldeless för dåligt framför Kim och sen var dem väldigt fega framför mål i andra zoonen också. in på mål! TRYCK!

Men jag har räknat lite. Kan se matchen på Slovakien (om vi har den kanalen, för den visas på en annan kanal än matchen idag). Men när Sverige antagligen spelar om gruppsegern mot Kanada har jag lektion. Intro To Film. Då vi ska se filmen Visions Of Light (Det är som en dokumentär om cinematography, även om den är bra så räcker det med att man sett den en gång). Som jag såg på Cinematography förra terminen. Så känns ganska ovärt att missa Sveriges match för att se en film man redan sett. Men jag vet inte. Kanske ska maila läraren ;]

Dem andra i mitt hus är inte lika hockey intresserade som jag. Så det blev att man fick titta själv. Fast dem blev glada när Sverige gjorde mål, så någonstans djupt inom dem finns det en liten hockeyälskare. Det är jag säker på! Klockan fem idag är det Kanada mot Slovakien. Det ska jag se början på, tills vi ska pallra oss och träffa Colin Firth :)

4 kommentarer:

Therese sa...

Jo, Johanna och Johan bor i Kalmar.. De pluggar ju båda två där nere..

Hur är det med Anna, Petra och Elina då?
Jo, jag tror Sanna bor i Norge faktiskt.. :)

Hörde att en bekant till mig också bor i Santa Barbara och bl.a. pluggar film..
Är det många svenskar där?

mor sa...

först får du en riktig varm allahjärtan puss, PUSS.Skidskytte gick inte sååå bra men de har fler chanser. Bra du hitta en sportkanal, håller med, vi var alldeles för svag framför egen kasse(:Ha en jättebra söndag

farmor sa...

Måste sända en stor allahjärtans kram till dig.Hoppas att du fick brevet.

Hanna sa...

Hej farmor!
Här får du en kram tillbaka! :) Ja, det fick jag. Blev jätteglad! Tack så mycket!