lördag 6 februari 2010

Jag gillar film festivaler!

Och idag säger vi grattis till Per som fyller 40 år :D GRAATTIS! Hoppas du haft en fin dag!

Tittar på lite klipp inför hockey-OS! Längtar! Men fick just reda på att Bengan ska sluta som förbundskapten efter OS och att Per Mårts ska ta över.. Vad är det här lixom! Jag vill ha kvar Bengan!
Om 22 dagar smäller det, då ska våra fina kronor krossa Tyskarna!

Mer om SBIFF.
Kom dit rätt tidigt. Så satt och vänta nån timme utanför. SBCCs filmcrew gick förbi oss, vinkade till några av dem. Spännande. Hade coola strålkastare utanför!
´
Sen gick vi in och stod bakom där pressen stod. Andy kom och pratade med oss och berättade fina saker om Galan som skulle vara efter åt. "Gratis mat, gratis sprit och gratis yoghurt glass!" :)


Gick inte spå bra för oss inne i biosalongen. Spillde ut hela drickan och en massa popcorn, haha! En massa folk höll fört tacktal. En som höll ett sa att vi skulle ta några minuter och vända oss till våra grannar och presentera oss. Åhhh neej, man skulle kunna tro att det var vår dokumentär lärare som höll det talet ;) Ett par bakom oss knackade oss på axeln och började prata med oss. Sen träffade vi dem en gång på galan också. Dem såg jätteglada ut och vinkade! :)

Jag och Moa inne i biosalongen.
Lite roligt att film festivalen började den 4 februari och firade 25 år. Precis som en fin syster jag har gjorde den dagen! Som jag också undrar vad hon har för sig.. Börjar misstänka att hon helt enkelt börjat  ignorerar mig ;)
Skådisarna var med i filmen, Flying Lessions som vi skulle. Kändaste är den blonda tjejen, det är Maggie Grace. Spelade Shannon i Lost förrut. Filmern var ganska werid. Men ganska fin ibland också. Men hade inte någon riktig story. Efter filmen väntade jag på Moa när hon var på toa och satte mig bredvid check out-Erin utan att märka det. Men jag tittad eåt hennes håll och såg att det var henne. Lite så där spännande att träffa henne utanför skolan.

Promenarde bort några blocks till där galan höll hus. Det var en del folk där. Men jag utspådde rätt och gamlingarna försvann en och en.. Roligt att träffa på massa SBCC film folk. Som Andy, Andrew som hann säga choke a bitch innan oss.. Och som sa "Oj vad mycket smink ni har.. Ni är jättefina! Men vad mycket smin ni har!" Gamla TA John, som undrade hur vi kommti in för vi är ju inte över 21.. haha är vi ju. Han stod och pratade med nån tjej, jag sa att han var min lillebror och var 17 år.. Hon ba, va är du bara 17. haha! Och våran sopgubbe var lite rolig han med. Lovade han att jag alltid skulle recykla från och med nu! ;D
Det var en jättefin, rolig och lyckad kväll! Summan av kademumman. Jag gillar galor. Jag gillar filmfestivaler!

6 kommentarer:

Anonym sa...

HejHanna och ett stort tack.Jag måste tyvärr medge att jag fyllde FEMTIO (varv runt solen).Så det är bara att inse att man är på "dösidan" ,haha.Ha det så bra och så får du en cyberkram från mig. Per

livsstilar.se sa...

hej, ny blogg tävling att vinna 6000kr presentkort hos nelly.com besök gärna min blogg och delta hel gratis <3<3<3<3

Hanna sa...

Haha, jag körde bara på samma som du skrev förrut! :D Tänkte att det var det du ville höra :P haha! Men jag har ändå hört att efter 40 så blir man inte äldre nå mer.
Du får en cyberkram tillbaka!

ASTA PERSSON sa...

höna! inte ignorerar jag dig heller! Hela familjen har haft magsjuka, så därför jag inte varit så aktiv på nätet.Du värmde mitt hjärta med ditt fina grattisinlägg och tack för jättefint cheap necklace haha:)

Mailar dig... Puss o kram!

Tove sa...

Vad bra att du skriver när Moa latar sig ;) Va fina ni var på galan! Kram

Hanna sa...

Asta Persson: Haha! :) Skojade bara, men du svarade inte på mitt mail , eller det jag skrev på Fejjan eller här. Så jag började undra ;) Hoppas det är bättre med er!
Haha, Moa blev lite orolig när vi skulle skicka det utifall nån nånstans skulle tro att det var ett dyrt halsband, så dem skulle öppna paketet och ta det. Så vi skrev till ett cheap :P

Tove: Ja, Moa är lite lat alltså! Det ända hon gör är att äta glass :P