torsdag 4 februari 2010

Norton!

Igår var en fin dag. Jag kunde inte berätta det igår för min dator var lässkig och snackade om virusar och sånt. För det första, det var min bästa kompis födelsedag. Hon förjänade verkligen en dag där hon blev ompysslad! :) Sen så var det Teatersupén. Inte vilket avsnitt som helst. Utan avsnitt 4. Avsnittet Johannes är med i.
Det borde ni med se, så tryck på länken nedan så händer det!

Sen hade vi dokumentär klassen. Andra lektionen. Första lektionen var ganska underlig. Men samtidigt spännande. Sandra och Tina hoppade av och bytte till Color correction istället. Så nu har dem alla sina klasser med läraren Curtis Bieber, haha! (han som jag har i editing 2). Lite tråkigt att bara ha en lektion nu med dem.

I alla fall. Så på dokumentär klassen har läraren inga nycklar så vi kommer inte in i klassrummet. Då delar hon ut biljetter till när Julianne Moore kommer till Santa Barbara och dess film festival. Hurrahurra! Vi kom in i klassrummet där vi under tiden vi väntade på Erin som skulle komma och berätta om nya regler och sånt för check out (där man lånar kameror och sånt från skolan) så tycker läraren att vi ska vända oss till våran granne och skriva ner vad han har för kläder, material på dem och knappar och sånt. Hahha, vaaaa. UNDERLIG uppgift! Men vi hade tur, hann knappt börja så kom Erin!

"Oh Erin you're here. You saved them." - Läraren Candace
"Super!" - Student
"Oh dear God!" - En annan student

Inte bara jag som blev glad.

Vi fick matrast och efter den kom en filmsnubbe vid namn Russ och snackade film med oss. Mycket rolig snubbe. Väldigt interessant att lyssna på. Och så började han efter ett tag prata om Lost. Att det startade ju idag, vilken tid? "Det har börjat... Nu måste jag gå.." nåt sånt haha.

Hur länge har inte jag längtat efter SISTA säsongen av Lost då. Joho ni det ska ni veta. MYCKET! Men jag och Moa antog att vi skulle missa det då vi har lektion till tio. (Men det finns ju andra sätt att se det på..). Men så fick vi sluta 20.30. Gick hem och jag knäppte på teven och letade efter kanalen ABC för jag ville i alla fall spoila lite. Men så såg jag att det skulle börja om ungefär 5 minter! Så vi kunde se det.

Marias födelsedag, Johannes och Lost på samma dag. Inte dåligt. (Plus biljetter och sluta tidigare..)
Förutom dac stunden idag har jag haft intro to film, fick svara på en fråga. jag av alla 125 personer! Efter den lektionen blev det en stund till i dac tills jag och Moa gick till Office Max och köpte lite virus skydd till datorn min. Hem och fixa med den, äta mat och få naglarna fixade av Evelina. Så nu har alla svenskarna i Haley House snygga naglar! Jag tror att min dator fungerar nästan som vanligt nu. Får hoppas på det! Moa och jag har skaffat oss något roligt också. Jag berättar mer imorgon!
Men skoj ska det bli!

Inga kommentarer: