söndag 1 augusti 2010

The bells of freedom.

Nu är jag hemma igen. Har varit två fina dagar i vår fina huvudstad. Jag kände igår när jag kom dit att hit ska jag då inte flytta. Men så idag så ändrade jag mig igen. Jag vill till Stockholm! Det är så fiiiiint.
Vore lite roligt om det var han, även att jag såg han två gånger. Jag och Maria kom före Moa och Ylva-Li så vi letade på deras tåg och gick sen bakom dem en lång stund utan att dem upptäckte oss haha. Tillslut ringde Moa Maria och Ylva-Li upptäckte oss. Åkte och lämnade grejer och sen till Max, dit även Linnea kom efter en stund. Wiiihooooooo, vad underbart att träffa henne igen! Blev dags för teater och den var riktigt bra! Hemsk, fin, rolig, sorglig, bra - precis vad en teater ska vara!
Jag är farlig i Stockholm. Så egentligen borde jag inte få bo där. Klarar inte riktigt av alla kändisar som går omkring överallt. Håll er inne som kungen! "Är hon känd eller är hon från Hofors?" Hon var känd. Det var hon som spelar den köttbullestekandenanyn i Johannes rullen Så Olika och dessutom hade hon med sig Eva&Adam-Evas mamma. Wooo. Och sen när vi skulle åka rulltrappa till tunnelbanan efter teatern, vem står inte bakom oss om inte Alexander Stocks. Han var jäkligt snabb att ta sig ifrån teatern måste jag säga! Men jag vågade inte säga något..
Vi for i alla fall till nå ställe i Söder (efter att först ha åkt lite för långt, väntade på att få åka tillbaka och upptäckte att vi stod på fel sida och efter att ha druckit ganska snabbt, så snabbt att till och med Richard blev imponerad och få en burk tagen av en vakt fast jag såg så oskyldig ut), där vi träffade på Emma, Tess och två till. Riktigt skoj var det!

Idag var det Prideparad, umgås med fina Linnea och hänga på Urban Outfitters med mina röda Urban Outfitters naglar. Sen blev det åka hem igen. Här har jag kikat på film med Lb och följt med honom till Gävle för att hämta upp hans flickvän och hennes kompisar.
Men man skulle allt ha varit HBTare idag och firat denna fina dag hela natten lång. För idag är det deras dag.
Och då menar jag inte att alla andra dagar är icke HBT dagar. Utan att idag är ungefär vad julafton är för barn och tomten, vad påsk är för haren och godiset och vad ESC är för mig. En extra fin dag att fira extra mycket på. Alla andra dagar är till för att delas. Och tycka om varandra och sig själva :)

Nu är jag övertidstrött och ska sova, vi hörs imorgon! Tillsdess kan ni ju lyssna på detta och fundera över varför vår stadsminister aldrig går i paraden!

1 kommentar:

Moa sa...

Ååå vad fint du skrivit!!!
Nu hade jag mycket att läsa ikapp på din blogg, roligt! :)
<3