söndag 15 augusti 2010

Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music? The truth is, there is nothing to be afraid of. It's just life.

Jag har ett litet blåmärke på kinden. Ganska kul. Det borde vara ifrån onsdags när jag flyttade hela dagen.
Det är inte så kul nu. Vet inte alls vad jag ska göra. Bestäma saker är inte någon sida jag riktigt har. Och vad jag än bestämer så kommer ju allt fortfarande vara lika jobbigt. Börja en utbildning jag inte ens vet vad den heter, än mindre vet vad den handlar om. Hade ju vart andra bullar ifall jag visste att denna utbildning skulle göra mig till en agent 007.
Det borde ju finnas något. det ända jag vet är att jag vill flytta och packa upp alla mina otroligt saknade grejor. (Även dem jag inte minns att jag äger.)
I fredags träffade jag Emma och Moa. Vi gick till glasskiosken och köpte glass. Och sen vandrade vi en runda i Hofors, tills Moa tog bussen hem och jag och Emma stod utanför mamma och snacka tills det blev dags att gå in och äta. Tittade på film, A Mighty Heart. En sann sorglig historia med duktiga Angelina Jolie i huvudrollen. Den var lite förvirrande och väldigt svårt att hänga med vilka alla var och alla ledtrådar dem fann. Men bra cinematography och editing, med massa snabba klipp hela tiden. Inte hålla länge på något. Kände verkligen stressen Angelinas karaktär måste ha känt. Men det måste ha varit en pain in the ass att klippa filmen. Editera. Lb kom och vi tittade på lite Friends. Fick ett fint samtal.

Igår gjorde jag inte mycket på dagen. Höll mig inne. Tittade lite simmning. Fick finbesök av doktor Lova och sjukskötare Nino. Satt på balkongen i mörkret och tittade på One Tree Hill. Blev mest OTH hela dagen. Fast på kvällen gick jag upp till syster och tittade på Sex And The City med henne.
De fyra första avsnittena med Aidan Shaw <3

Idag har jag tittat på film med mamma. Tjänat 20 kr. från arbetsgivare Lb. haha. Följde med han och handlade. Och sen och lämnade grejorna uppe på Bönhusberget. Och till Statoil för att låna film. Grattis till Bia och Lb!
Och så har jag sett Sverige vunnit 1 guld, två silver och 1 brons!
Vi är allt bra duktiga vi!

Har blivit en hel del OTH idag också. Ser säsong 5 nu. Tror jag började med den i fredags och håller nu på med avsnitt 10. En säsong går fort. Och det är kul, för jag trodde jag hade sett massa ur denna säsong, men hade nog bara sett lite ur första avsnittet innan. Bäst i säsong 5?
Helt klart Jamie.

1 kommentar:

Maria sa...

Det känns så konstigt att inte vara i Hofors och träffa er nästan varje dag. Saknar dig! <3
Förstår precis hur det känns när man inte vet vad man ska ta sig till med framtiden, det är så jobbigt. Det enda man kan göra är nog att lyssna på vad magkänslan säger och tro på den.