torsdag 12 augusti 2010

den där hanna alltså

Jag är barnvakt. Till klockan 01. Sitter i den nya lägenheten. Det känns lite konstigt. Men den är vädligt fin. Kidsen sover i sina nya rum. Dem somnade ovanligt fort. Fast innan sa Nino att jag luktade illa. Igen. Men han tycker att jag målar fina Ben10s. Fast inte när jag målar tomteBen10. Lova säger konstnären Hanna. Ganska hedrad över den titeln. Örebro kommer. För det var en fin tid. Men jag glömde en USB sladd.
Jag har haft ND on, hjälpt syster att flytta igår och iförrgår. Jag är lite öm. Idag har mamma och jag skruvat ihop Ikea möbler. fyfan. Extra svårt med två söta goungar som hjälper till men som vill bygga sina egna projekt av bitarna. Eller stoppar in skruvar där dem inte ska vara. Så man blir lurad. Och tror man gjort fel.
Jag har kommit på en sak. Jag hatar flytta. Det är asjobbigt. Tanken på att släppa ner min jävla soffa igen får mig vilja kasta ut den från balkongen en natt och skylla på grannen. Och så gick den inte ens in i garderoben. Den är så jobbig att jag starkt funderar på att flytta in i lägenheten mitt emot.
Det är en tvåa. En dyr sådan.
Så jag skulle vilja ha en roomie.
Har försökt med Lb. Men han trivs för bra hemma hos mamma.
Attans.
Har pratat teater med Martina. Mycket fint att se fram emot. Men Musketörerna utan Fares? Jag vet inte.
Och så har jag pratat med Eve.

2 kommentarer:

felicia sa...

svar: nej, du har helt rätt :)

Tove sa...

Här är en till som hatar att flytta...och flyttstäda! Har massa blåmärken kvar sen vi flyttade och att hämta "det sista" och flyttstäda tog tre dagar förra helgen...suck!
Hoppas allt är bra med dig! Kram