måndag 23 augusti 2010

The Kite Runner / Dawson's Creek säsong 5

I lördags såg jag denna film, The Kite Runner.

Trodde den skulle vara mycket bättre än var den var. För om jag minns rätt så har en viss fröken Moa pratat en del om denna boken med mig, och det verkade som på henne att den var riktigt bra. Men i så fall har tappat det till filmen. Tyckte inte riktigt att den röda tråden var tillräckligt stark, mer som än av linorna som gick av när dem tävlade med sina Drakar. Det kändes också som att dem gick för snabbt framåt i filmen. Jag hann inte få känslan hur det var i dem olika delarna i huvudkaraktärens liv. Det hoppade för fort framåt. Istället hade dem en nästan 10 minuter lång draktävling scen som jag tyckte dem kunde ha kortat ner en bit.
Filmen handlar om de två kompisarna Amir och Hassan och deras uppväxt i Kabul. Hassan är son till Amirs pappas tjänare. Någoting händer och de två kompisarna glider ifrån varandra, och efter Sovjest invasion flyr Amir och hans pappa till Amerika. Många år senare måste Amirta sig tillbaka till sitt hemland för att hjälpa sin barndomskompis.
There is a way to be good again.

När jag sett klart den filmen tittade jag klart på Dawson's Creek säsong 5. Underbar säsong!
Detta är en av orsakerna.
(Kan inte säga så mycket mer så jag inte spoilar för Moa..)

Det gick förresten bra oss AF, mera gratis pengar på väg till mig ;)

Inga kommentarer: