lördag 21 augusti 2010

Filmkväll.

Hade mig en egen lite filmkväll igår istället. Kände mig sugen att se lite svensk humor igår. Så tittade först på filmen Varannan Vecka igår, som jag har lagt på kö att se från Lbs filmer nu när jag bor hos honom och mamma. Helt sevänlig men inte mycket mer. Mest tråkigt konstig.

Sen tittade jag på klassikern Tjenare Kungen. Underbar film som jag blir så lycklig av. En riktig favorit. Har sett den ganska många gånger, första gången på bio med Elin och Petra L. En av dem första gångerna jag gick på bio i Gävle. Den har en underbar annorlunda story, underbara skådespelare, häfftigt soundtrack som självaste Thåström skrivit lite till.

Och det här, haha underbart. Jag gillar att finfina Malmros använder samma skådisar lite här och var i sina filmer. Micke 13 och Pölsa :D
Dessutom är den där herren ganska snygg.

Sen började titta på ännu en klassiker, Hata Göteborg. Också en underbar film som jag sett hur många gånger som helst. Och det är ju inte så dumt att Alexander Stocks har en av rollerna.
Orkade inte se klart hela filmen inatt så kollade klart på den idag. Hejdå kompis.

Idag blir det nog en till filmkväll, skulle vilja se Fjorton Suger och Linas kvällsbok. Har bara sett dem en gång var tror jag och det var riktigt längesen men jag minns dem som bra. Fast jag har ingen av dem, så det får bli en annan gång.

1 kommentar:

Felicia sa...

svar: Inget att oroa sig för :) hehe. Det kommer att gå bra ska du se! Jo de är bara bra :)