tisdag 24 mars 2009

Yesterday!

Igår var en verklig träffa människor dag. Alltså sånna som jag känner. Först kom Moa hit vid 12 för hon hade delad tur igen med en kortare paus. Men vi hann käka, hon nåt med curry och jag tacos jag fick med mig från syster från söndagen, hade gurka och tomat hemma och så köpte jag vitlökssås på SparArne på söndag kväll s blev riktigt gott. Klart så tittade på The Hills medan, blev några avsnitt. Skulle träffa Anna vid 13 egentligen för att boka tåg, men fick sms att hon var seg så vi skulle mötas senare. Så blev lite extra The Hills tid för mig och Moa och sen följde jag med henne till jobbet. Tog en liten omväg hem sen, men tänkte att jag inte gick en lång bit utifall Anan hörde av sig för mobilen var hemma på laddning. Då träffade jag på syster och Lova som kom i bil och skulle till hälsovårdscentralen.

Lite senare hemma ringde Anna och berättade att hon ordnat skjuts båda till och från Vässterås, goood! Nån timme senare ringde hon och undrade ifall jag ville följa med på en promenad och det blev det. En kort stund senare var Anna och Molly här. Var nog inte många som promenarde i det vädret, inte lite det snöade då. Gick förbi hemma hos mamma och lämnade tillbaka kortet, mamma hon är rolig hon. Nu vågar jag inte gå dit, blir för jobbigt då :P Mötte syster igen på promenaden och ett tag senare mötte vi lillebror också som skulle till jobbet. Handlade lite fika på Ica (hoho) och vem möter vi inte utanför om inte min pappa då. Sen gick vi hem till Annas mamma och fikade lite snabbt innan Maria kom och hämtade mig "hittar du till Folkan?" :P

Hemma hos Maria blev det en del pratande och tidningsläsande. Fick mig ett nummer av DalaDemokraten också, där Maria skrivit en massa. Sen blev det hockey, och Färjestad vann. Åt mat med familjen Sandelin också, lasagne. Samma som jag åt förra gången jag åt där, lite roligt. Men det är gott! Mamma Sandelin kan det där med lasagne! Roligt att titta på hockey med familjen Sandelin också :D Fick sitta där själv med Bosse och Kerstin ett tag också medan Maria duschade men det var bara roligt. Moa ringde till Marias telefon när hon slutade jobbet, så jag satt och pratade med henne ett tag bara ljög en massa, Bosse tyckte att Moa borde ha lagt på, haha. Sen gick vi upp till Marias rum och snackade tills sista bussen gick för Moa. Trevlig dag!

Inga kommentarer: