torsdag 19 mars 2009

Vecckan

Idag är det torsdag, snart är denna vecka slut också går så fort. Undra hur det går för Maria på sin praktik? Vill läsa det hon har skrivit. Idag hade jag lunchmöte med Moa. Hon kom hit vid 12, tänkte gå och möta henne men orkade inte gå upp. Och det blev för tråkigt för att sova så jag började läsa i boken, har ju haft en paus i nån månad men nu ska jag försöka ta tag i det igen. Öppnade fönstret också mysigt! Jag fick tillbaka min betyg som Moa varit snällt att kopiera hemma hos henne och så fick jag ett tomt kuvert att skicka ansökan i. Sen tittade vi på stipendum, snälla ge oss! Vi vill åka! Blev lite lunch också framför ett The Hills avsnitt. Sen följde jag med henne till jobbet när hon skulle tillbaka dit, för hon hade en sån där delad tur idag. Gick en liten promenad sen och möte Pille för andra gången på några dagar, han var ute och sprang. Hur ska jag göra med fotbollen då? Blev att se dagens That`70s Show avsnitt när jag kom hem och nu sitter jag här. Om en timme ungefär ska jag gå ner till pappa och äta Chili Con Carne och se på hockeyn. Semifinalerna börjar idag. Fast Kanal9 visar inte Färjestad matchen tyvärr men då gör dem det nog nästa match.

Igår gjorde jag inte mycket, gick på en promenad i det fina vår vädrer. Så härligt med detta väder. Jag blir så lycklig. Gick en ny promenad istället för gamla hederliga rundan. Sen blev det att äta sista köttfärsåsen och makaronerna, man ska laga mycket mat så det räcker i alla fall tre dagar (Y) :D

I tisdags blev jag väckt av ett fint men förvirrande samtal. Det var mamma, Lova och Nino som ringde. Jag skulle visst sitta brevid Nino när han åt. Sen var mamma jättesnabb att säga hejdå innan jag hann fatta så mycket. Så vaknade till nån minut och ringde sen tillbaka. Blev lite frukost och lite Gilmore och sen gick jag upp till dem och lekte en massa med Lova och Nino. Mest med Lova för Nino bara sov och sov och sov. Blev att bygga mycket pärlplattor, särskilt efter att alla pärlorna ramlade av hela tiden när någon kom åt den eller råkade dunka en orm i bordet.. :P Men tillslut blev hjärtat färdigt, och Lova tyckte den nästan såg ut som disco :D Jag känner att jag har talang för det här med pärlplattor! Sen kom Johnny och Carro och hämtade dem och jag gick till Sparköp och handlade godis för Lost avsnittet på kvällen. Träffade Mathilda där som var glad att hon kommit med i Team Sandvik, glad för henne jag med grattis! Och lycka till i helgen! På kvällen kom Moa hit en stund efter jobbet. Tittade lite The Hills och sen Lost. Just det skulle berätta för Moa vad som hände på slutet eftersom hon missade det när hon blev tvungen att gå till bussen.

I måndags tog jag sällskap med pappa tll bruket för lite handling. Hemma igen blev det att laga köttfärsås och makaroner, gott! När det nästan var färdigt kom Moa hit, yey äntligen är hon hemma igen! Vi hann se lite The Hills säsong 4 innan Maria kom också. Blev en trevlig kväll!

Inga kommentarer: