måndag 9 mars 2009

Kamerapaniik

När jag kom hem på kvällen efter en massa stop för att lämna av alla andra som åkte med Elna och Bäckströmsbussen - roligt att se vad alla bor, förutom där Mathilda bor för där blev jag av med min mössa den skitungen - så blev det datorn tills Veronica Mars började. Sen skulle jag sova och skulle ha kameran på laddning, bara det att jag inte hittade den. Letade som en tok efter den i typers två timmar. Gick till och med ut och letade efter den på vägen mellan mitt hus och där Elna parkerade bussen. Men ingenstans! Till slut gick oc la mig helt slut efter att inte ha sovit så mycket natten innan (gick också upp en timme tidigare än vad jag hade behövt och gick till samlingen en timme tidigare, andra gången det händer, bläblä.) När jag vaknade på söndagen igen skickade jag sms till Elna och frågade ifall hon kunde titta om jag glömt kameran i bussen. Och det hade jag! Vilken lättnad. Men innan jag fick reda på det skickade Anna sms och frågade ifall jag var vaken, svarade med ja typ tror jag. Lite senare ringde hon och undrade om hon kunde komma för vi skulle prata med Petra på Skype. Så lite till senare var hon här. Pratade lite med Petra som fyllde år också :) Jag sjöng fint för henne. Sen gick jag och Anna till Depå och käkade pizza. Provade för en gngs skull en ny pizza, samma som Anna valde. Den var riktigt god, Dallas heter den. Blir nog den ibland nu också. Sen gick upp till bruket. Någonstans där jag fick reda på att kameran var upphittad av Elna i bussen. Undra om hon var hemma nånting idag men det skulle hon inte vara men hon kunde stanna vid Statoil men då var ju inte jag hemma. Följde med Anna som tog ut pengar utanför Prix och så sa Anna efter en stund, är inte det där dem. Så kom Elna och Emelie i bussen precis bakom oss, haha. Vilken timing! Härligt att få tillbaka kameran! Gillar den kameran, mycket bra och jag hade en del fint på den för tillfället. Sen blev det lite handling på Ica och sen gick jag hemmåt. Moa skulle komma hem till mig på kvällen, men hann bara stanna i typ en halvtimme så blev inte så länge. Tittade på Beck fast vi hängde inte med så mycket..KursivÄlskade kamera! Skönt att den inte var bora för evigt. Bara för en liten stund.

Inga kommentarer: