lördag 21 mars 2009

Krya på dig! <3

Nu har jag gjort något som jag tycker är modigt i alla fall.

Var barnvakt till sjuke Lova idag, tycker så synd om henne. Hon var rätt pigg på morgonen när hon kom runt 07.30. Piggare än mig tror jag även om syster tyckte jag lät pigg när jag pratade med henne på telefonen på morgonen, gick upp 06.50 och städade lite och duschade. Längesen man gick upp så tidigt.

Jag och Lova tittade lite på tv och på alla hennes kort i sin kamera som hon fick i födelsedags present. Vilken rolig kamera! Riktigt bra gjord för barn. Sen ville Lova se film och eftersom hon redan sett alla mina barnfilmer valde hon Eva och Adam, men jag tänkte eftersom den är så lång och kanske inte riktigt för den åldern sa jag att hon fick säga till ifall hon ville att skulle byta film och efter ett avsnitt blev det Micke och Molle istället. Som hon somnade till så jag skulle försöka få på henne en blöja utan att hon märkte det men det var inte det lättaste så hon vaknade och såg slutet av filmen och sen somnade hon igen. Sen gick nog alvedonen ut och hon kändes jättevarm lilla stackars Lova. Och inte hjälpte det att det där inte gick så bra, men hoppas kroppen fick åt sig lite alvedon i alla fall. Det måste vara så jobbigt att vara sjuk när man är liten :( Syster kom och hämtade henne nån timme tidigare, hoppas Lova kryar på sig snabbt!

Moa kom vid 12.30 också, hon hade delad tur idag med. Vi skulle fylla i ansökningslapparna till skolan vilket vi gjorde. Gick sen och postade dem, men först pussade vi på kuverten. Klart man måste göra det Moa! Så nu får vi hoppas att vi kommer in och att vi får en massa stipendium. Annars vill jag inte komma in. Sen tog jag sällskap med Moa till jobbet och gick sen och tog ut pengar och handlade lite. Hemma igen tittade jag på lite mera Eva och Adam tills jag bestämde mig för att sova istället. Ställde klockan på 20.15 för sa till Moa att jag skulle komma och möta henne när hon slutade. Efter lite sparkandes på en sak jag spanat in, handling kom vi hem till mig där det blev The Hills. Och sen lite Singstar, och sen en knepigt avsnitt av 90210. Och en räcerbil körde förbi ute på Faluvägen några gånger. Sen blev det att följa med Moa till sista bussen. Hästen galopperar sakta..

2 kommentarer:

Anonym sa...

"..vilket betyder att det går fort för hästen men jag tar det i min takt." - Hanna

:D

Anonym sa...

Ja stackars Lova förresten, usch va jobbigt att va liten och så sjuk!