tisdag 17 mars 2009

Freedag

I fredags väcktes jag av ett samtal av Syster Yster som frågade ifall jag kunde vara barnvakt åt Lova och Nino några timmare senare, vid 12. Men trodde jag hon menade tolv på natten för jag trodde klockan redan hade varit tolv på dagen.. Och så trodde jag att hon sa att var för att Johnny skulle skjutsa henne till sjukhuset. Jag hittade visst på lite där. Nån gång lite före elva ringde Johnny och frågade om han kunde komma då för att skjutsa upp mig. Så blev det, när jag kom trodde syster jag hade gått upp, men så dukitg hade jag inte varit.. Tittade på tv och lekte med sjuka Nino och Lova. Lekte ett tag med Lovas gubbar till hennes dockhus, och när inte mamma var hemma fick mamman i familjen till dockskåpet vara moster istället :D Var mysigt att se på film med Nino på ens sidan sovandes och Lova på andra i soffan :) Såg på Shrek 2 och sen blev det Karlsson (Nino är så duktig på den sången!) med blev inte att se så mycket av den för Lova och Ninos farfar kom med födelsedagspaket till Lova som fyllde år två dagar efter. Nino hade vaknat till lite innan det men ville sova mera men efter att Lova fått paket ville jan inte sova nå mer.. Och så fick han ju godis också. Lova fick en bilbana, undrade om vi inte skulle vänta med att öppna alla delar till den men nej. Så jag fick snällt bygga ihop men det var bara roligt efter att jag kom in i det. Var roligt med bilen sen som gick hur fort som helst. Roligt med bilbanor! Johnny kom hem efter jobbet och hans syster kom över och passade ungarna medan Johnny skjutsade hem mig. Först blev det ett stop Ica för lite handling, fredags popcorn och fredags cola. En fin dag helt enkel.

Inga kommentarer: