lördag 7 mars 2009

Bif-FBK

Efter matchen åkte några av oss och såg på sista seriematchen i Elitserien mellan Brynäs - Färjestad. Färjestad hade redan matchen innan säkrat att vinna serien så dem hade inte riktigt något att kämpa för och Brynäs var redan klara för slutspel men om jag fattat det rätt så hade en seger denna match gjort så dem kommit en placering högre och sluppit kunna bli valda av Färjestad till kvartsfinalen. Blev dusch och i ordningfixande direkt efter våran match och som vanligt tog det längst tid för Emelie ; ] Men blev en cool bild. Innan jag fick hårspray i munnen fast jag stod långt ifrån och gick därifrån. Kalle som ville vara med på bild enligt Mathilda haha och andra Klara som hade varit Fjärestadare när hon var yngre.Dubbel målgöraren Therese och Klaris.Mathilda med Krister och Nettan pratandes i bakgrunden.

Blev Max innan matchen. Gott! Förutom glassen. "Vi har servetter" - Ann Sofie till mig när jag sölade lite. "Vi har varit ute och ätit med barn förut" - Nettan. "Hanna är snart en vuxen kvinna" - Therese, haha.Så här gjorde Therese med en äckliga glassen, snyyyggt! :D Eller det var inge fel på Dumle glassen dem borde bara ta bort dem där äckliga små chokladpluttarna! Alla ficka tippa hur matchen skulle sluta och vem som gjorde det första målet och så skrev Elin upp det. Det var ett härligt ögonblick på nå vis. Jag tippade på 1-8 vinst till Färjestad har jag för mig och Jörgen skulle göra det första målet. Några Brynäs spelare var redan upptagna när kommit på att dem ville tippa på honom som första målgörare och jag sa "vilken tur att jag tog Jönsson så fort innan någon annan han välja honom" :PPå plats i Läkerol blev det klubbhandling. Jag och Therese köpte 20 var medan Mathilda bara slog till på tio :P Man måste ju skaffa sig ett förråd. "20 klubbor det blir 40 kr har jag räknat ut" - Therese "Hur länge har du räknat på det då?" "Hela resan" - Therese :P "Man får göra det om man köper många.." - Therese försvarar sin stöld..Jörgen Jönsson! Blev en skön Färjestad vinst fast dem vilade jag citerar en hel del spelare och tränaren själv sa att flera av dem skulle ha spelat ifall det var SMslutspel. Jörgen var i alla fall inne på det första målet så hade nästan rätt i min tippning. Matchen slutade med 1-3 till Färjestad :)Två coola bilder. Satt ett pojklag från Hofors framför oss, haha det var roligt :D Roligt att säga att dem hejade på Färjestad. Då blev dem lite sura. Var i alla fall en unge i närheten som höll på Färjestad så gjorde give me five med honom när matchen var slut. AnnSofies tvillingbarn slog mig bara och sa att jag hade ADHD för att jag höll på Färjestad, haha ; )Roligt när Mathilda tog en massa kort på oss, "1,2,3,4,5,6,7,8,9,10" för det var inge batteri kvar så hon fick stänga av den efter varje och räka högt till 10 :D Fick en popcorn låda över mig också, undra av vem ^_^

Inga kommentarer: