lördag 7 mars 2009

Sista matchen

Spelade ju sista matchen i helgen. Blev vinst! Skönt. Alltid något. Säsongen slutade i alla fall på ett halv värdigt sätt. För vi borde ha vunnit med mer.

Hofors-Njurunda 3-1.
Moa fick vara fotograf. Det här är en skön bild! Mamma sa till mig i periodpausen att hon skulle börja gråta ifall vil förlorade ; ) Det behövde hon ju inte göra men hon tyckte att det var den sämsta match hon sätt med oss. Medan Elin A tyckte första perioden var den bästa den här säsongen. Men så har ju mamma inte sett lika många matcher denna säsongen som Elin heller. Så om man jämför med förra säsongen så tycker jag inte vi spelade lika bra, inte om man tänker på att det har gått en säsong och vi borde ha blivit bättre.
Calle var dörröppnare och Jossan stod åt oss igen, mycket snällt.Måål! Blev lite väll spännande där ett tag när Njurunda gjorde 2-1 och vi har tappat många matcher den sista tiden. Men så fick vi till 3-1 genom mål av Therese med passning från mig. Fick sms av mamma senare under dagen och sa att jag hade gjort en snygg assist i alla fall. Fintade bort en spelare och passade till Therese vid andra sidan stolpen som la in den. Trevligt att få avsluta säsongen med ens snygg assist! Krister sa något efter matchen att vilken macka jag fick till, jag gissar på att det är något bra. Roligt att se Micke och Lunka på väg till omklädningsrummet efter matchen som såg jätteglada ut :D Skönt med en vinst i sista matchen! Dem andra två målen gjordes av Therese och Elna.

Inga kommentarer: