torsdag 25 september 2008

Vill du ha skjuts?

Just haft ett litet Livet Enligt Rosa maraton, såg dem sista tre avsnittena. Nu har jag bara filmen kvar som ska bli riktigt spännande att se för den har jag aldrig sett innan. Det här måste vara en av dem bästa svenska serierna någonsin. Även om det kanske är mer riktat för lite yngre barn än jag själv så är det helt fantastiskt. Så sorgligt när hon gör slut med Anton, han är ju så söt. Men det lära ju hända för det skulle ju bli Rosa och Ville :) Inte bara oss mamma, pappa och syster det var tårar i ögonen när Rosa sjöng på skolavslutningen.. Och nu vet jag varför jag kände igen Parik från Patrik 1,5, det är ju samma som spelar Foppa. Och så tycker jag att Rosa är väldigt lik min barndomskompis Matilda. Både till utseendet och sättet. Det var något Rosa sa som precis kändes som något Matilda skulle kunna ha sagt när hon var i den åldern. Mina slut ord lyder följande: SE ROSA!

Inga kommentarer: