tisdag 16 september 2008

Helgen

Har varit en finfiin helg. I fredags var jag barnvakt åt Lova och Nino när Johnny och Carro var i Gävle och åt och gick på Patrik 1.5, den vill jag med se! Så Carro ringde mig vid 16-tiden och frågade om hon kunde komma och hämta mig 1 timme senare ungefär, vilket var prima. Var rolig början på samtalet, haha. "Jag glömde bort att jag ringde" - Carro :D En timme senare ungefär plingade att det på dörren och det var Carro och Lova som kom. Dem hade gissat på om det var stökit eller inte hemma oss mig, Carro hade tippat på att det var det men Lova trodde på mig.. Hade faktiskt städat på golven eaf, men överallt annars var det stökit.. Sen åkte vi till Ica och handlade lite och sen hem till dem. Käkade lite korvstroganoff med Lova & Nino. Sen blev det att titta på Bolibompa. Så söta! VvV Nino är så söt när han sjunger,så duktig! Lova läser bok. Var en stjärna i boken, så hon sjöng blinka lilla stjärna:) Sen blev det att sova. Hade lite tur för Ninos snuttis låg i tvätten och han brukar ha svårt att sova utan den men han somnade jättefort. Fast vi hade ju glömt dockan nere den måste ju sova i sin säng så fick gå ner och hämta den. Sa till dem att jag skulle komma snart och när jag lämnat rummet blev Nino lite ledsen och Lova sa till honom att moster skulle komma snart, så söt! Läste lite Alfons för dem och Lova blev typ glad när jag sa att dem skulle sova. släckte av sin lampa och somnade på en gång. Sen tittade jag äntligen på hela 1408. Bra film! Se den! Den är inte som andra skräckfilmer. Sen när var slut var det bara tråkigt på tv så jag började läsa En Komikers Uppväxt, roligt sorglig bok, men bra är den! Ska fortsätta nån dag^^ Sen kom Carro & Johnny hem igen och Carro skjutsade hem mig. Gjorde till Hedwig spridande då:D Sen nån minut efter jag kommit in ringde Carro och frågade om jag kommit in, haha :] Sen tittade jag på Hedwig igen, går inte att se den för många gånger!

Lördag körde filmkväll med Japanskt tema. Såg först Spirited Away, så bra! "Vad pågår här?"
"Ser du inte det? Det kallas kärlek."

Sen blev det Battle Royale. Haha, så rolig film! Bra den med, fast på ett annat vis. Men sen hade jag lite svårt att somna.. Var både lite rädd och nerövs inför söndagens fotbollsmatch. Så lyssnade på soundtracket till Hedwig. Tänkte inte lyssna på hela men det blev så för jag kunde inte sova.. Så nu familjen Westling kan ni äntligen få tillbaka era filmer ;D
Söndagen började med lite dragning i sängen tills Anna ringde. Vi skulle träna lite fotboll innan matchen. Så jag började greja sånt som behövdes greja innan. Åt bland annat nåt jag köpte på Lilla Sparköp som såg gott ut. Makaroner ringar i tomatsås. Me det var allt annat än gott. Så blev rostat macka istället. Sen komma Anna hit och jag en del problem med min cykelnyckel^^ Vi for till Stålringen och körde på lilla planen. Jonte spelade matchen innan oss så tittade på den en stund innandet blev samling. Fick skriva lite saker i ett block.. Fick nummer 15 också. Uppvärmde och blev sen dags för match. Fick börja på bänken. Tränaren jag inte vet vad hon heter frågade på vilken position vi kände oss mest bekväma med jag pekade på ishallen och sa där inne.. Pille sa att jag kunde köra på backen. Fast sen körde jag bara yttermittfält. Men det gick helt okej. Fick köra kanske 15-20 min i varje period. Vi vann också, med 3-2 :) En stund efter matchen kom Elin hit. Rolig kväll. Tittade först lite Kenny och Vänner, haha kul han pratar Kenny ;D Vi hade fina teorier om varför Nina Persson hade uppsvullen läpp också, haha! Sen blev det att se film, såg Djävulen bär prada, den är rätt bra lite småseg bara. Sen skulle Elin hem, men vi fastnade framför Wii Fit haha. Men det är så roligt! Jag fortsatte söndagen med ett avsnitt Livet Enligt Rosa, var det bästa avnittet när Foppa är med :] Sen blev det att börja på Bevvan Spinoffen tills det blev att sova.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vem är Foppa?