tisdag 23 september 2008

Viernes y Sábado

Hola amigos! - Det är synd att man glömt bort all spanska..
I fredags då, först spelade jag fotboll med Anna på Finnåsen som var ganska igenvuxen. Sorgligt med tanke på alla dem många minnerna man har därifrån. Där spenderade man mycket tid jagandes en fotboll. När vi cyklade förbi Ankdammen på väg dit, började helt plötsligt ankorna låta jättehögt, lite rädd vi blev då. Och en gång när nån av oss skjutit bort bollen där det var mycket gräs sa Anna
"Vågar man hämta bollen?"
"Jaa.. Det kanske finns orm" - Jag
Och nån sekund efter det när Anna var på väg och hämta bollen hoppade en hare fram, ja vi blev lite rädda då med.

På kvällen på fredagen hade jag hockeyträning. Var inte så många där från vårat lag så massa andra var med. Det var efter den träningen Anderas sa Det här till mig efter träningen, tyckte jag gjorde en bra träning och att det inte var många som vågar stå kvar när Wigö laddar för skott som jag gjort, haha.. Om jag ska vara ärlig så sköng jag faktiskt en truddelutt innan jag skulle sova, berättade det för Anna dagen efter och sa "du är för rolig" Vad jag sjöng? Haha, först blev det MmmBop med Hansons men jag upptäckte att jag inte kunde den allt för bra så sjöng The Origin Of Love sen från Hedwig And The Angry Inch istället. Hade planerat att jag skulle lägga mig vid 00, men det blev vid tre efter lite datorfastnande och 90210 tittande.

Väckarklockan ringde vid 08.45, första gången på länge det inte blev så mycket sömn igen. Det var dags för min andra fotbollsmatch. Fick sms på torsdagskvällen att jag var budad fast jag inte hade tränat nån gång denna vecka (första träningen kunde jag inte ha fotbollsskorna eller några andra skor för den delen på mig och på torsdagens träning var jag på hockey) Trodde först det var hockeymatch jag fått meddelande på, för det stod att det var från laget.se så jag vissade det för Elna och Elin A innan jag läste det själv.. Sen upptäckte jag att det var ett fotbollsmatch sms. Anna ringde till mig efter ett tag och undrade om jag började bli redo, vi tänkte ta sällskap till Rondellen där samlingen var. Var ingen där när vi kom.. Vi blev lite oroliga att vi kommit fel eller något. Men till slut kom en till bil, vi försökte gissa vem det var och det var Emelie E (Har spelat innebandy tillsammans med henne förut), dem ska ju inte ha körkort innan oss, haha. Sen kom resten också, var inte särskilt många.. Jag och Anna och en till tjej åkte med Emelie som haft körkort i en månad men hon var en riktig bra förare. På uppvärmningen kände jag av mitt skavsår, så hade på ett plåster lite snabbt innan matchen började. Jag började på bänken, men fick efter ungefär 15-20 minuter hoppa in och spela yttermittfät. Gick mycket bättre denna match och det var mycket roligare. Upptäckte igen hur roligt det verkligen är med fotboll. Synd att det var sista matchen för säsongen bara.. Började känna av skavsåret också, men bara jag sprang så glömdes det bort. Hade Annicka bakom mig, roligt att spela med henne igen var väldigt längesen, spelat innebandy med henne förrut också. Spelade resten av perioden. Tror den slutade 1-0 till dem andra eller så var det 1-1. Fick beröm av coachen som jag vet nu heter Lena. Hon använde till och med mig som ett exempel under halvlekpausen. Sen började jag på bänken igen, fick sitta fem minuter innan jag bytte med gamla grannen Julia och spelade sen resten av matchen. En gång under matchen när bollen inte var nära mig råkade jag nästan fälla en tjej, jag bara lära.. Det var riktigt kul att spela och vi hade 1-2 ett tag och var klart det bättre laget. Men dem fick in 2-2 och sen 3-2 med ett mål som var så mycket offside det går, dommarn?! Så det blev en riktigt snörplig förlust.. Sen åkte vi till en affär och handlade. Hade lite svårt att bestäma mig för vad jag skulle köpa.. "Svårt att bestäma dig?" frågade Sara =P Riktigt rolig lag har jag upptäckt också, skulle vara roligt om jag kunde spela nästa säsong.

Hemma i Hofors igen försökte jag ringa Lb men telefon var lite störd, jag hörde vad han sa men han hörde inte vad jag sa. Efter ett tag provade jag med headsetet (eller det kanske bara var vanliga lurar..) och då funkade det. Gick in till Ica och köpte present för skulle nämligen på min låtsas pappas kalas så fort som möjligt. Pratade lite med mamma också innan och skyndade mig hem för att duscha, på väg hem pratade jag med Maria, blev en massa telefonsamtal där.. Maria hade kommit till Hofors denna helg och vi skulle hitta på något senare. Efter duschen cyklade jag snabbt upp i mina tofflor till Bönhusberget. Cyklade så länge jag orkade, låång backe det där.. Det var ett roligt kalas. Billy lurade Lb som skulle trolla för honom med en kortlek, HAHA! Det är Billy det. Sen lurade han mig att han kunde Franska, för han ska till Frankrike på praktik i fem veckor. Sen gick alla hem men jag var kvar en stund till. Provade Lbs vattensäng, letade efter fotbollssaker och hittade min Harry Potter bok. Jag visste väll att jag hade den. Letat efter den i fyra år nu ungefär, började tvivla på mig själv att jag aldrig hade ägt den.. Sen var Marias middag över så hon kunde komma till mig nu så cyklade hem med en påse bullar och kakor (Som vanligt då.. Kommer alltid hem med det när jag varit på kalas på Bönhusberget..) Kom före Maria, hoho. Vi skjutsade hem hennes mamma och sen hem till mig och spelade GuiarHero, Wii Fit och Singstar. Ännu en gång kom datageniet i mig fram.. Roligt med nya Singstar! Käkade massa bullar och kakor också och jag tappade min hamburgare på golvet.. råkade slå till den med dressingflaskan.. Gick till Statoil och köpte macka som vi käkade samtidigt som vi tittade på det andra avsnittet av Ursäkta Röran (Vi Bygger Om), underbart program! Rolig kväll! Och det var här Maria började sin jakt på att ge mig 100 kr för att hon säger att hon hade sönder min Singstar mic, den är till för att användas och det var precis vad du gjorde och jag har haft den hur länge som helst. Efter allt gick vi ut på en nattpromenad men det var så kallt så den blev inte särskilt lång.. Men en superrolig kväll med M igen. Dem har jag saknat <3

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaa! Så superroligt det är att vara hemma hos dig. :D Det saknar jag verkligen. Vilket datageni du är som lyckades fixa så många singstarlåtar. Helt underbart kul det var! :D
Måste komma till dig snart igen, underbara du <3