måndag 2 november 2009

Blää!

Jag hatar myror! Varför invaderas vårat rum av myror? Nu var det dock ett tag sen vi hade en myrinvasion, sköönt. Men hela tiden ser man en liten myra springa runt på vägen eller på mina saker. Och för att inte tala om i min M&M påse jag fick av Moa när jag fyllde år :( Tur det hände när jag bara hade några kvar, jag var duktig och stänga den alla andra gånger.. Och idag när vi höll på att vika ihop våran tvätt för det var laundry day igår skriker Moa helt plötsligt till och se väldigt förtvivlad ut. Jag frågar vad som hänt, hon tar nåhgra sekunder på sig och svara men säger tillslut att det är en äcklig spindel där. Blääää! En stor hoppande äckelspindel. Jag flyttade lite på ett lakan och där var den, båda jag och Moa skriker och springer ut ur rummet. Linnea och Evelina i köket tittar lite fundersamt på oss, haha. Vi går igen och funderar på hur operationen ska se ut. Jag tycker vi ska kasta något på honom, hallå kaffepaket men Moa hämtar en lute plastlåda och fångar den i. Hon håller hårt i plastlådan och påslakanet under och jag håller i resten i lakanet och vi skyndar oss ut ur huset, innan säger Moa vad är alltså planen nu hahha vi kommer ut och bestämer oss för att Moa ska släppa lådan medan jag skakar lakanet. Vi gör det och springer skrikandes in, jag slänger ifrån mig lakanet efter halva vägen :D

1 kommentar:

mo sa...

Operation accomplished! :P