tisdag 17 november 2009

Q&A

Mamma har undrat en del grejor så nu tänkte jag svara på dem. Har ni några fler grejor så är det bara fråga i en kommentar eller mail :)
Hon undrar om det är dyrt att leva här med mat och så. Alltså det är ungefär som i Sverige. Bara att vi tjänar enn massa då dollar nu för tiden ligger under sju kronor. Det är billigare än vad jag hade trott. Så jag slipper äta nudlar och gröt varje dag ;) Även om det är riktigt gott! :D Btw, så kan får man fem nudelpaket för en dollar på Ralphs där vi handlar våran mat. Dessutom har dem flesta affärerna här så att man kan bli gratis medlem och få jättemycket billigare när man handlar bara man visar upp medlemskortet.

Det här är gamla frågor då som jag fick några veckor efter att jag kommit hit men hon undrade ifall det fanns lakan och sånt när vi kom hit. Och det fanns det, ett set. Så det räckte då jag hade med mig också. (Några månader senare kom Dave med ett extra lakan också) Fast det fanns inge täcke. Bara en lässkig filt med en en sladd som går runt den som man kan koppla till et elutag så blir den varm. Lässkigt! Ofta man vågar sova med den i kopplad! Men det finns ett Ikea i Burbank en bit härifrån och roomiesarna pkte dit och köpte med sig täcke till oss. Tacke och lov, annars hade man inte klarar en natt här nu! Det är så jäkla kallt på nätterna nu för tiden.

Mamma undrar också om vi tvättar på stora "tvättstugor" där man får hyra tvättstiúga som dem gör på film, och det gör vi.
(så här kan det se ut, men här är inte där vi tvättar.)
Vi hade en tvättmaskin på baksidan ett tag. Men den funkade inte när Rachel provade den, den var inte vidare fräsch och för någon månad sen undrade Dave om han kunde ta den, vilket han fick eftersom ingen använde den då den inte funkade. Istället tvättar vi på ett sånt där tvätteri eller vad man ska kalla det. Vet inte vad det heter. Tar två minter att gå dit från vårat hus, så riktigt nära. Kostar 2,5 för tvätt om man tar dem normalstora tvättmaskinerna. Sen brukar vi hänga kläderna på våran bakgård för tork. Vi brukar tvätta varan vecka på helgerna jag och Moa. Så nu vet ni det med ;D
Hon undrar också om jag hänger med något i Elitserien. Och det gör jag. Men inte alls lika mycket som jag skulle gjort hemma. Blir några gånger i veckan att gå in på Färjestads hemsida för att se hur det går för pojkarna. Och ja, allt för dåligt går det ju inte :) Har även hittat en jag kan prata lite hockey med, min TA Andy. Men han håller dock på Björklöven hoho.

Har ni några flera frågor är det bara att ställa dem :D Jag undrar själv hur det är med er alla där hemma? Om en månad är jag på väg hemmåt! :)

Och så undrar jag vilka det är som läser min blogg? Spännande att veta. Men alla kanske inte vet hur man "bloggar" med mig ännu :P

7 kommentarer:

mo sa...

Vääääldigt intressant! :P

Anonym sa...

tack för alla svar, nu känner jag mig lugnare!!!!!!Hörde du klara provet el har jag hört fel? men det tror jag inte att jag gjort. GRATTIS GRATTIS:)kram snart syns vi

mor sa...

det är jag som är anonym, blev fel. puss puss

Hanna sa...

Hej mor!
Visst är jag snäll :) Lite seg kanske.. Tog mig bara tre månader att svara på dem :P Men bättre sent än aldrig som dem brukar säga. Och visst klarade jag provet! Fick till och med ett A och fick man 22.5 poäng sa läraren att man kan ljud. (som provet handlade om) och jag fick 23.5 så jag kan tydligen ljud ;D
Ha de så bra! :)

Tove sa...

Jag läser lite då och då, ibland skriver du grejer som Moa hoppar över. Så kul att läsa vad ni gör från två olika vinklar :)

Maria sa...

Jag läser! Vill inte missa något. Men hur går det egentligen med den roliga bloggen? ;) Men det bästa är ändå när ni berättar live om vad ni varit med om, som när vi skypear. Och snart kan vi prata hur mycket som helst när vi ses!!!
Keep up the good blogging! :)

Elin sa...

Jag läser ju förstås! :) Ska bli så kul när du kommer hem och man får höra lite om allting på riktigt. Det verkar ju verkligen hända hur mycket som helst där borta på andra sidan stora vattnet!