torsdag 12 november 2009

Harvey Milk

Låt oss tänka på Harvey Milk för en stund. Fin människa.

Gick upp till skolan igår för att möta Moa och Sandra efter den slutat sin cinematography, sen gick vi och satte oss i Dac och skrev på boendekontraktet till nästa år. Så nu är det klart, jag och Moa stannar i Haley House! :) Blev mycket billigare att bo kvar här än vi hade räknat med. Ska betala ungefär 29000 för de fem månaderna. Och för dem i Elise House (Sandra, Tina Mfl) blev det ungefär 5000 dyrare än för oss. Hur konstigt som helst, då deras hur är både mycket fulare och mycket längre bort än vårat. Men det är bra för oss! :) Bara Sandra som ska bo kvar i Elise House av alla nio som bor där nu.
Resten av dagen gick i segnet och mysets teken. Jag och Sandra lagade mat, Moa postade brev och handlade chips och jordgubbar. Sandra ville inte att jag skulle vara i köket. För hon hade i Marshmallows i maten. Hoho ;) Men det funkade. Tittade på The Notebook som Sandra inte sett innan, underbara film.

90210 såg jag och Moa såklart med. Och sen såg jag att en film jag velat se ett tag skulle gå på nån av alla våra flera hundra kanaler, Milk. Med underbara Sean Penn och ursnygga James Franco (särskilt i pudelfrilla) :D Den var lite svår att fatta, men underbar!Milk was posthumously awarded the Presidential Medal of Freedom by President Barack Obama on August 12, 2009. Vann två Oscar gjorde den också.

3 kommentarer:

Tove sa...

Härligt att ni slipper flytta, erat hus verkar så mysigt :)
Blir era roomies också kvar?

Kram

Hanna sa...

Jaa, det är jätteskönt! Slipper vi ta med så mycket saker hem över jul också. Jaa, vårat hus är jättemysigt! :) Alla roomies blir kvar förrutom Rachel. Fast jag tror inte hon riktigt har bestämt sig ännu. Jag har inte fattat det där riktigt..
Ha de bra! Kram!

mamma sa...

oooh vad skönt att ni får bo kvar o slipper släppa hem allt till jul. kram