måndag 2 november 2009

Honorary Swede

Den här veckan har gått asfort! Skola, måndag och onsdag och sen inte så mycket. Rätt lungt på assigmentfronten när man gör cinematographyn på skoltid. Fast vi har ju visserligen alltid våra roliga audio summarys att skriva. Och jag vet inte varför jag alltid ska envisa mig själv med att göra dem på söndagarna. Jag ska byta dag, tisdag is the new audio summary day! Från och med nu. Om man ändå hade en pojkvän eller roomie som läst audio kursen redan, hoho ;) Och så har vi midterm ïmorgon, hey vad det kommer gå bra. Men för att citera mig själv, "jag satsar på C får jag något över det blir jag missnöjd." Jävla audio kurs, jag hatar dig! Men vi har fått ta del av the stuff, så bra. Tack Veronica :D Efter onsdagens cinematography sa hon att hon hade något att berätta ifall jag och Tina ville höra :D Fast roligt när jag frågade om hon skulle ta med sig det över fejjan chatten och hon trodde jag menade den där audiolådangrejen :DCole som John i våran zombiezombie film förra veckan, här dock inte som hel utvecklad zombie.

Det är rätt roligt att vara script supervisor, särskilt när Jordan trodde jag stod och skrev ner viktiga saker till filmen och kikade på mitt papper vad det var jag skrev och så målade jag en ful bild, haha.Onsdagens zombiezombie filminspelning :)Nån har något korta byxor.. Så går det när man köper kostymen innan man vet vem som ska spela huvudkaraktären, haha :D Men jag tror inte dem synts så bra ännu och faktiskt, kanske ska köra på att vika upp dem..På cinematographyn den här veckan delade vi upp oss i tre grupper, Group 1 - American-Asian Super Group, Group 2 - French new wave Group och Grup 3 - Swedish Super Group. Haha. Vi hade Andy och DaVega som honoray Swede haha, fast dem bör jobb till the talents sen istället. Men äntligen gick DaVegas dröm i uppfyllelse, att bli en svensk ;D I gruppen innan var jag the talent för jag var där efter film production klassen så DaVega undrade om jag inte kunde stanna och kvar. Gud vilket bra talent jag var ;D Inte fick jag lyfta bort ett bord heller för DaVega. Jag hoppas vi inte ska se på våra filmer imorgon. Akward! För jag hittade på en massa svar till frågorna som Andy ställde till mig men folk kan nog tro att det ärt sant haha. Jag sa att jag inte åkta hit för skolan, inte för människorna här och absolut inte för lärarna :P Jaja. Sen var jag Electric grip, kanske inte den bästa. Det här med ljus alltså, krångliga grejor.

I onsdags på editingen visade vi upp våra narratie 2 uppgifter haha. Min är ja.. speciell. Colin sa efter han sett min, vad hade du rökt när du gjorde den, hahahahhaha. Men jag fick plus för alla effekter jag använt :D

Inga kommentarer: