söndag 29 november 2009

Den där DaVega del 2

I onsdags. Jag gick till the cage för att låna en VX2000 som Erin som jobbar där dagen innan sagt att jag fick. Fast egentligen var det ingen utlåning den dagen då det var dagen innan Thanksgiving break och ingen fick ha kamera över det. Men eftersom jag inte fick tag på någon av mina lärare (för dem måste skicka ett mail till Erin och skriva ungefär, "please let Hanna check out a camera", ganska underligt system) före klockan fem på tisdagen (klockan fem stänger the cage) så kunde jag inte checka ut någon kamera på tisdagen innan klockan fem. Är det någon som hänger med fortfarande?

I alla fall så är det ju samma sak att checka ut kameran på onsdag och lämna tillbaka den samma dag som att jag skulle checka ut den på tisdagen och lämna tillbaka den på onsdagen. (alltså när man hyr en kamera, så får man ha den över natten. Förutom om man hyr den på fredagen då man får ha den till måndag).

MEN, för att komma till huvudsaken. I onsdags. När jag kom till the cage. Så var inte Erin där. Utan den där sega gubben som brukar vara där ibland också. Han som är så SEG. Han sa att det inte var någon check out idag. Jag sa att jag prata med Erin och att hon sagt att jag skulle få checka ut en ändå om jag kom tillbaka med den samma dag. Han skulle låta mig checka ut en kamera men så kom Erin. Och sa att vi bestämt igår att vi idag skulle prata om att jag kanske skulle få checka ut den. Sen stod hon tyst och funderade i säkert en minut. haha. Men jag kom därifrån med en kamera i alla fall. Huvudsaken.

Om det nu var någon som fattade min lilla historia.

Men fick jag någon använding av min kamera?
Jo lite faktiskt. Kunde filma om på Veronica som blev jättedåligt förra gången jag gjorde det.
Men, jag skulle ju filma min intervju men Mr DaVega. Så jag gick till min Cinematography. Fast jag inte behövde vara där. Jag skulle inte vara där. För vi håller på med våra final assigments och det var inte min grupp denna onsdag. Jag gick fram till DaVega i början av lektionen och frågade om jag kunde göra min intervju. Han sa att vi skulle prata om det efter lektionen. Så jag satt mig där. Och väntade. Och väntade.

Gruppen tog hela lektionen på sig. Så när jag hjälpte till att plocka undan på slutet sa DaVega att tyvärr jag hinner inte. TREDJE GÅNGEN. Jag frågade om han inte ens hade fem minuter. Nej hans schema för dagen var väldigt upptaget. Men han hade tid till att stanna att prata med folk på väg till sitt kontor. Och han hade tid att dela ut tidningar i Dac Labet igen. Så, upptagen. yes.

Fick några minuter ett senare ett mail från honom:
Hanna,
Sorry but my schedule is very tight today. I'm just a little reluctant as well because
I'm not sure who is going to see this.
steve

Hmm.. Vad hade han tänkt svara egentligen? Så nu vet jag inte riktigt hur min dokumentär kommer bli då huvudgrejen i den var DaVega. Jag blir så trött. Och råga på allt så var det min dag då jag var mest mindre frisk. Dumma lärare! Han har fått ett halvt argt mail tillbaka. Jag tror inte lärana här tycker om mig. Andra gången jag skickade ett halvt argt mail. Första till, suprise suprise audio läraren Rick. Det var några veckor sen och det innehöll några frågor jag ville ha svar på. Men ännu har jag inte sett något svar. Han tyckte inte att våran story var...intressant. Subjectivt. lite då. Konstruktiv kritik? njaaa.

Men vi fick iaf till på onsdag ifall vi behövde med våran final projcet i editing. Så jag får försöka göra materialet jag har så bra som möjligt.

Jag var sur och väldigt besviken. Men det mesta har gått över nu. Fast DaVega är en underlig typ. Resten av helgen har varit fin. Blivit friskare. Segat. Läxor. Top Model. Taken. Black Friday. Promenad. Bio.

Inga kommentarer: