torsdag 29 oktober 2009

Fredag, lördag, söndag

Kan inte säga att min fredag blev som planerad. Det som stod på agendan: Tacokväll och IV. Det blev inte cafeterian för den var stängd, det blev inte piren för mitt och Moas Fish N Chips ställe var stängt, vi slutade istället på The Habbit för tredje fredagen i rad. Inte illa. Underbart gott. Sen funderade vi länge på hur vi skulle göra, det kvittar mig gänget som vi är måste vara sämst på att bestämma saker ;) Vi skickade sms till lite Americaner, men ingen visste något roligt. Thack och Cole var inte ens i SB. Thack tyckte vi skulle göra något nästa helg och Cole svarade att han skulle komma hem på lördagkvällen och höra av sig då. Gjorde han det, nej. Dalig stil alltså. Förstår hans svar "whatt" på det, haha. Åkte till Elise house en stund, gjorde en tuppkam på mig och sen vidare till State St utan att se ut som punkare, Yogurtland och hem till oss för en spela kort kvällnatt.

Det blev istället tacokväll på lördagen. Men först åkte vi till stranden vid Elise house och badade :)Så jäkla härligt! Mäktiga underbara vågor. Kom en jättestor en gång, så härligt! Sen blev det riktigt strömt så vi kom längre och längre åt sidan från varifrån vi gått i vattnet. Och där var det en massa stenar.Så nu har jag en massa blåmärken och skrapsår på mina ben. Men det är det värt. Roligt när jag snubblade på en sten där det var jättegrunt. Ingen såg nog. Blev lite stressigt sen, jag kom hem med alla saker, risig i håret och så sitter Dakota och hans gäng i vårat tvrum, haha. Dem undrade om jag inte visste om festen vi skulle ha hemma hos oss :P Tillslut fick vi ha våran fira-för-jag-och-Sandra-fyller-år tacokväll i alla fall. Gooooott!
Efteråt blev det att prommenera till Muddy Water för Kyrans 21 års birthday party. Sångaren i Verna Beware som är så rolig jämt, träffade ju han på Live Culture en gång när han bjöd oss till hans kalas. Rikigt roligt var det. För vissa i alla fall. Medan några var glada var ju andra lite ledsnare. Josh cyklade förbi oss på vägen dit förresten och gjorde en snabb broms för att prata lite. Tyvärr missade vi när VB spelade men vi såg något annat band men dem var inte alls lika bra. Blev lite beat box aktigt utanför sen. "I go this, blablabla nånting. And you go this, blablabla någonting. and know the Swedes too" eller något sa Dakota och menade att vi skulle sjunga med, haha :D Sjöng ja må du leva för Kyran, lärde oss explotion hälsningen och klapade mig på kinden när jag berättade att jag snart också fyllde 21. Efter Muddy Water hängde vi med alla hem till någon i närheten :)
Birthday boy :D
FotografJosh. Det var inte några bilder han tog, nog han som tagit alla som jag lägger upp för jag har lånat dem var någon på Facebook..

Haha :P Träffade the skateboard guy som berättade sins livs historia för oss, vi fick gissa frpn vilken stat han kom från och jag gissade till slut rätt, åkte på hans underbara skateboard som jag tyckte han skulle ge till mig. Inte konstigt att det är så svårt att svänga! Här gick nästan för lätt! Han är dock skyldig mig ett trick, hick up guy! :D Vi lekte lite hide and seek med honom men han var inge bra ;) Pratade dock aldrig med våra kompisar, men roliga kramar fick vi av Kyron och försöka trösta någon som kom hem med olika skor.

Finfint, och en jättebra början på Sandras 15 års födelsedag! ;D Okej då, 19 :P Hem och sov, fast innan kom Josh cyklandes bakom oss och sa något med lässkig röst. Och så frågade han ifall vi skulle bli alright walking home :)

Söndag blev det tacos leftover brunch, audio summary gånger två, till skolans bibliotek och fixa cinematography och sen till IV för pumkin carving! :D Så roligt! Jag körde den svåraste jag kunde hitta, haha. Men det gick! Min pumpa fick ett fönster men en katt, en pumpa och spindel i.Some carving action! Cliff lärde oss om bra musik och sen skjutsade han oss hem, snäll som dem är. Nu har vi två snygga pumpor utanför här :)

Inga kommentarer: