söndag 18 oktober 2009

Är du sur?

Här kommer lite vad som hänt den senaste veckan:

Måndag:
Skola, den långa roliga dagen ni vet som slutar med fem timmar underbar och lärorik audio. Det är i alla fall lite mysigt med matpausen vi har mitt i lektionen. Cafeterian på kvällen ska det vara! Fick fint fotouppdrag denna måndagspausen också, Jesus och Maria ;) Hade min första midterm!

Tisdag:
Sova & Dac Lab.

Onsdag:
Skola igen. Fick editing uppgiften. Jag fick en ide rätt snabbt, får se hur den blir. Rolig men riktigt svår uppgift. Men tror ingen kommer hoppa av som John sa, men några kanske hoppar att lämna in den. Zombie zombie film filmande. Regnade. Mina anteckningar blev så där lite blöta. Hängde efter director Josh och dp James, medan andra mest gick runt och snackade och skojade med varanda. Men filmade bara establingsshot och lite annan liknande. Hade mina fina rosa skor på mig och var inte bara jag som tycker dem är fina. "Du har så coola skor, vi har pratat om dem i ungefär fem minuter nu" sa Thack till mig :D Så han tänkte ta sig till Sverige för att köpa likadana :D
På cinematographyn blev det att leka med ljus. Yes, vad jag är duktig på sånt ;) Först var jag grip och sen blev jag electric grip. Gick mest runt och bärde på sandbags.. Höll i en länge ett tag och DaVega sa något med att jag stod och höll i en sandbag haha och att jag var beredd ifall den behövdes..

Torsdag:
Handlade grejor till filmen med Tina och Josh. Spännande! Gick till en rolig Second hand butik och köpte en massa roliga kläder. Josh hittade mest till sig själv, haha. Han har sån rolig på ett bra vis stil! Sen blev det dac lab och Moa hjälpte mig och Sandra att äntligen göra klart våra audio labar! Gick på open mic där det var jättemycket folk! Mest dåligt men Brennon var där!

Fredag:
Lac lab från det öppnade tills det stängde. John var där när vi kom och sa något med att svenskarna är här redan nu, haha. Sen undrade han ifall vi skulle jobba med våra editing assigments men vi sa at vi redan var klara med dem, för Moa hade sagt det till honom nån dag innan också haha ;) Mixade våran audio story och sa är du sur tillvarandra. Nu är jag sur sa jag när jag inte fick sluta audion som jag ville ;)
Åt på The Habbit och Yogurtland och sen blev det bussen till Elise house för hår färgning. Jag är nu hel blond med rosa under hår. Riktigt fint är det! Fast det skulle bli lila. Tittade på film också, Ztatziki :) Jag och Moa kom runt fyra tiden på natten efter mysig kvälls promenad från Elise house.

Lördag:
Sov till 13.30 haha. Tittat på Bonde Söker Fru och segat. Moa är trött, hon är nog sur också.. Men vi ska försöka ta oss och tvätta lite och kanske handla lite. Vi får se.

Inga kommentarer: