tisdag 6 oktober 2009

Sladdar och sånt.

Måndagen är över igen. Och jag överlevde.
Igen.
Men tråkigt var det. Dem tre första lektionerna var roliga, Editing, Film production och Cinematography. På den första gjorde vi våra assigments TA-John kom fram till mig och Moa och frågade om vi behövde nån hjälp men det gjorde vi inte så han sa att han fick väll ha tråkigt då hoho, på den andra fick vi veta att det var Ales manus som blev valt. Heja Sverige! Det blir alltså en svensk zombie film kan man säga ;) Han hade ett skrivit ett fint sött manus. Men några i klassen, som Thack och Romeo tyckte det var alldeless för lite zombieness i den. Vi blev indelade i grupper för att komma på idéer hur vi kan göra stortyn bättre. Det kanske blir en grupp som gör en zombie zombie film och en grupp som gör en lite mer tänkzombiefilm. I den första gruppen började ungefär alla som ville vara med på J. Men det är inte säkert på att blir så. Colin ska fundera. Om det blir så hamnar alla 11 svenskar i samma grupp. Så blir ännu mera en svensk zombie film. Så vill vi ju inte ha det! Även om det är DaVegas dröm, haha! Och alla dem mest spännande, med massvis av olika visioner ville göra en zombie zombie film. Jag vet inte riktigt vilken jag vill göra. Både skulle vara kul. Men jag tror att zombie zombie filmen blir MYCKET mera arbete.
Mr. Stephen DaVega! Spännande saker jag har hört om honom, hoho! Tredje lektionen hade vi denna herre i. Jag fick tillbaka förr förra veckans assigment och fick 44 av 50 poäng. Veronica sa att A låg på 45 så jag var nära ett A! Så roligt när han kastar tillbaka banden, lite action så där!
"Loodovic?" - DaVega kör rolls.
"He is sick." - Tina
"Sick if you.." - Veronica. The Swedes strikes back! ;D
"Oooooohhh!" - Andy
"What did you say?" - DaVega någont sånt, vet inte om han precis för dte verkade som han trodde det var Tina. Roligt som helst! ;D
"Just for fun lets pick on the Swedes" - DaVega, nej det har vi aldrig hört förrut och sp visade han Luddes film fast han inte ens var där. Men annars har han varit rätt snäll dem senaste lektionerna. Han körde också igenom vilka som missat uppgifter, men jag hade inte missat några så fick en tumme upp av honom ungefär och han fick ungefär ett wiiii av mig :]
Jag gillar grip informations filmen vi fick se i slutet av lektionen, righty tighty lefty loosy!

Japp, så var det dags för veckans fem timmars Audio. Usch. Var och oskyldigt lämnande in kameran och de i the cave först.
Blev lite väntande utanför innan classen började. Tina hade en riktig fotograferar dag idag så lånar några av hennes bilder från Fejjan :D Sandra och den gullliga kille i våran klass :D Våran TA i Editing John gick för bi och sa zup Swedes :P
Måndagar är JOBBIGA! Det kunde ha varit Rick ;)
Hänna in action under Audio classen - FEJJAN! Ungefär så ser lektionerna ut..
Den efterlängtade en halvtimmes-men-brukar-bli-längre-matrasten kom till slut i alla fall. Jag och Moa hade förberett oss väll och hade med oss pastasallad. SBCC by night blev det ett fota på sin för Tina och Andreas och Emil som gick förbi fick också vara med på den mörka bilden. Fick lite längre rast även denna gång då vi var utelåsta ;DCrazy Swedes! ;D Mycket roligt det som hände Moa under lektionen, måste jag säga! Och vår lärare Rick sa att vi skulle använda den sista timmen till att börja mixa våra ljusstories. Vi fick en halvtimme ungefär -.- Det hinner man långt på. Helt plötsligt börjar han spela upp en del av våra inspelningar högt så att alla som var kvar i klassrummet kunde höra. Först var det lite med Alex och Jocke hörde imponerande nog på en gång att det var Alex medan Rick inte verkade tycka att han lät som en lärare.. Sen kom lite ful inspelning när vi inte fattade oss på maskinen. Men tur pratade vi mest på svenska ;D Men finns ingen härligare känsla när man är på väg därifrån och vet att det är en hel vecka tills nästa gång.

1 kommentar:

Sandra sa...

Gillar din rubrik :P ''Sladdar o sånt''