lördag 10 oktober 2009

Dear

Ohh, vilken spännande och fin kväll vi har haft idag! :)

Veckans andra och sista skoldag i onsdags. Kika på klassens assigment filmer på editingen. Colin blev så imponerad över Moas ena scen att han frågade henne ifall hon ville vara editor på våran kortfilm på film production. Att han hade ändrat sig från dem han urspunglingen hade valt. Men Moa som är lite dum och inte ville vara det tackade nej. Men jag är helt säker på att hon skulle göra ett bättre jobb än dem två som blev editor istället. Dem verkar inte så med. Sen blev det just film production och vi fick reda på våra roller. Jag och Tina hamnade i alla fall i zombie zombie gruppen, men det ska bli riktigt roligt och spännande. Och dem flesta roliga i klassen är i den gruppen :D Jag fick hela tre roller, haha! Är uppskriven som actor, script superviser och props/costume/set. Hej och hå vad mycket grejor jag ska pyssla med!
Hade vårat första gruppmöte. Gick ner till baseballplanen och kikade location. Josh the director frågade mig vad jag tyckte huvudperson tjejen skulle ha för kläder på sig i en speciel secn. Jag fattade inte riktigt.. Så långt hade jag faktiskt ännu inte tänkt :P Lite senare frågade han mig ifall jag ville följa med honom och shoppa nån dag, haha! :D Vi har lixom ingen budget. Men det ska bli kul!
Den tredje och sista tjejen i våran grupp, Jordan. Hon verkar jättesnäll. Men var lite synd om henne för hon håller på att försöka röka och nästan alla andra i gruppen började att röka.
James Crosby (han är lite lik Tom Cruise har jag kommit på) hade lärt sig en massa fina saker på svenska av Veronica haha. Kexet står du där och smular var en av dem, även om man inte riktigt hörde vad han sa haha..Josh, el director. Jag tycker han är lik den här svenska skådespelaren btw. Förresten så snor jag hej vilt Tinas bilder, så vi tar en liten stund och creddar henne för dem!

Sista lektionen för veckan var som vanligt roliga men lässkiga cinematographyn. Lekte massa med ljus. DaVega skulle så klart utse en svensk grip och jag som satt närmast honom då tittade ner i bordet och tänkte inte mig inte mig, men hörde så klart ett Hanna därefter ;D Blev lite förrvirad där också, när jag skulle hämta sandbags som redan var där. Men dear du ska ju lägga dem på c stand benet också. haha. Lite senare fick jag Jocke, Ludde och Tina leka med ett C stand. Och sen skulle jag försöka få ihop ett mjukt ljusrefflekterande grej. Men jag lyckades! Även om det tog ett tag och jag fick en massa hjälp av Tina och en gubbe. DaVega tyckte att några svenskar skulle plocka ner några c stands och klart blev jag en av dem. Men vi var riktigt duktiga Tina och jag ;) Fick även ha hand om ett eget ljus senare under lektionen. Eller fick lite hjälp av den där Fishingar vars filmer DaVega alltid visar som dem bra.. Och vira ihop en sladd, som fick fortsätta vara ett getingbo.. Jäklar vad jag gjorde mycket alltså! Blev midterm genom gång sen. På måndag har jag min första midterm! Lääääskigt.

1 kommentar:

Elin sa...

Åh vad spännande din utbildning verkar vara. En massa saker som man inte fattar särskilt mycket alls av. Milslångt ifrån våra planer på film där i högstadiet. Filmen som tyvärr aldrig blev någon film men kul hade vi minst sagt! ^^
Hoppas dina midterms går/gick bra!