tisdag 1 september 2009

Nästa måndag är vi lediga! :D

Ett tag sen jag skrev nu. Orsaken är för mycket läxor. I torsdags blev det iaf Wentworth, roligt med vattenmelonfest ;D "Tro inte att du kommer undan", mer om det nån annan dag när jag har alla roliga bilder. I fredags blev det lugn dag med plugg, träffa Rachel och hennes kompis Brent, träna på att måla en sak, promenad på State St på kvällen. Inhandlade roliga LP skivor för 99 cent styck för att pynta våran vägg med. Riktigt tjusiga! Blev Yogurtland också för pengarna vi sparade på att inte åka till Isla Vista :P Något det inte blev var surffing.. Varför ringde dem inte :P Lördagen blev mera plugg, handling på Ralps, hem och laga pommes och chickenbits och titta på Can`t Hardly Wait. På kvällen blev det en promme ner till piren och sen lite på State St. Söndagen blev det mer plugg, jepp vi är duktiga! Kanske lite sega ;) På kvällen åkte vi med Tracie till det där mysiga huset igen. Var bara Cliff där när vi kom och herren som bor i huset då.
"What kind of music do you like?" - Cliff
"A little bit of everything." - Jag
"Do you like country?"
"No."
"Do you like hiphop?"
"No."
"Do you Jazz?"
"No"
Roligt att frågade samma till Moa också som svarade samma som jag, lite av allt.. ;D
Cliff lärde Moa och Tracie dansa Swing, han pratade med mig först och undrade om jag inte ville testa för han lärde visst ut det men jag sa att jaga var väldigt dålig på att dansa , så jag slapp ;D Sen kom Carl och Anton mitt i Tracies Swinglektion och undrade om det var danceclass idag :P Lekte Signs igen, så kuul! Och sen berättade Phil länge om lite om sitt liv. Riktigt intressant var det och han var väldigt ärlig. Blev lite fika och så också, goda kakor bland annat som jag och Moa åt många av.. Idag när jag kom hem från skolan hade Moa köpt sånna :]

Skola idag upp tidigt. Läste Cinematography till nästan ett inatt, sen kunde jag inte somna. Sen upp lite före sju. Trött kan jag ju säga att jag var. Och så var det ju måndag, skola från 08.00-22.00. 10 minuters paus mellan varje lektion förutom den sista då jag är ledig i 1.40. Så hem och käka god pasta och pastasås då och sen tillbaka till skolan för den TRÅKIGA fem timmarslektionen i Audio. Men vi hade med oss våra sammanfattningar iaf och det blev inget quiz som vi oroade oss för. Och en lång rast fick vi i mitten av lektionen också för läraren fastnde i matsalen pratades med nån dam.. Men usch vad tråkigt det är. Resten av lektionerna idag var roliga iaf. Först lära sig mer om Final Cut Pro, sen filma en 60 sek film och sen lyssna på DaVega mobba oss svenskar ;)

Inga kommentarer: