tisdag 8 september 2009

Tjejkväll i Elisehouse och IV

Blev lite stressigt med allt på fredagen, hinna bort till Wentworth för att besöka Johans system bolag, äta mat, hitta bussar och sånt. Haha, tur man inte bor på Wentwort. Våran Amerikan verkar lite mer skötsam en deras två. Och luktade ju inte lite weeds där heller. Vi hittade en buss i alla fall för att komma till Elise house där Sandra, Tina och dem bor. Har bara varit där en gång tidigare, så var lite svårt att veta vart vi skulle av någonstans men vi kom rätt! :] Roligt där med en massa konstiga lekar, "the worlds most greatest hockeyteam" "NHL" - Maria ;DI taxin som inte blev någon limo och ingen fattade varför. (Måste åka dit, Isla Vista som vi skulle till låg ungefär 20 min med bil från Santa Barbara) Jag som ville åka limo. För första gången och allt. Och skulle nästan ha blivit billigare att åka limo också. Men nån gång ska jag åka limo!Spännande att åka taxi för första gången i USA. Pratade lite med taxichafören för jag satt som tur längst fram. Men otur för Sandra och hennes väska. Roligast var det nog för Moa ;)Isla Vista :DTina och någon herre från Bulgarien.Nån kände nån och vi var efter lite gång hemma hos något. Det första jag frågade han var vad toan låg, haha. Och typ alla skulle på toa och följde med in ;D Underligt spel vi spelade måste jag säga.. Jag fattade inte riktigt reglerna, men jag och Stephanie var visst et lag men var vi på olika haha. Mitt lag förlorade hur som helst detta underliga spel..Moa gick runt med en röd cup med vatten i, när hon såg polisen fick hon panik och kastade den i baken och dem sa "nice try..", Moa sa att hon bara haft vatten i den och kastat bort den för hon hört en historia om en tjej som blev tagen av polisen fast hon bara hade nötter sin röda cup. Jag och Sandra berättade också den historien för en annan polis och den sa att det bara var något påhittat. Poliserna och luktade i Moas cup iaf och märkte att det bara var vatten så hon fick gå. SPÄNNANDE! Gick sen och pratade med Denise och sen var alla helst plötsligt borta. Ringde Sandra men svårt att höra vad hon sa. En av dem snällaste jag mött - EliseChatrine ringde till henne och berättade vart dem var. Träffade på någon kompis till Denise som sa att han hittade vägen dit. Jag och Denise hittade med hjälp av hennes kompis åt rätt håll där vi träffade Moa och Sandra igen. Lite lässkigt att vara vilse i IV.. Gick in i ett jättemysigt hus, precis vid havet. Så cool utsikt!Djup koncentration, försökte spela Björnen sover. Ända jag kan ;D Sen kom en som heter Max och spelade för mig som var riktigt duktig. Men vet inte om han kunde björnen sover :PGalen-Jag, Piano-Max och söt-Moa :)Vi klättrade upp på taket. Lite lässkigt men med hjälp av Max gick det galant. Hur fint som helst. Ylva och några till satt redan där uppe. Riktigt fiint!Träffade Ale också, som går i min cinematography class och i min film och tv production fast vi inte riktigt visste det. Pratade lite 60 sek filmer med honom :DTina och Elise-Linnea som kommit med i Cheerleading teamet, coolt!En Amerikan kanske och Fredrik :P Så roligt när jag och Moa berättade för han att vi kallade han för Fredrik (egentligen heter han Mickael), han sa att det här måste vi disskutera vidare eller nåt och så gick han men kom tillbaka efter en stund men en annan människo och sa att det här var den ända Fredrik, haha! vi berättade att vi kallade han för Fredrik för att vi tycker han är lik Elins pojkvän Fredrik och vi sa till riktiga Fredrik att vi kallar han Toot :P (Det är förresten han vi prata med förrut som skulle grilla på sin spis)

Det var en riktigt spännande och rolig första kväll i IV! (Klart kom vi hem också, tänkte åka med Elise tjejerna men vi kände att vi ville vara kvar lite till så pratade med Johan och han var med på att dela taxi med oss men så skulle han åka också men så träffade vi roomie-Carro och roomie-Evelina som frågade om vi ville dela taxi med dem. Vi visste inte riktigt hur vi skulle göra haha, men taxi med dem blev det)

1 kommentar:

mo sa...

"Vi visste inte riktigt hur vi skulle göra haha" - fina censureringar hörru! ;D