tisdag 15 september 2009

The dream maker's gonna make you mad

Lördagen innehöll filmming till Film & Tv produktion pitchen. Började här hemma med att jag spelade blind i Moas pitch, som är baserad på den fula kortfilmen jag och M&M gjorde nån gång i sommras som är i post production stadiumet (snart får du nog se reslutatet M :D). Sen filmade jag lite till med min pitch med roomie-Linnea som blev castad som headphones uthyrare ;]Vi for sen vidare hem till Sandra och Elise house igen, eller okej vi gick dit efter som vi kom transer center ungefär 5 min efter bussen gått. Det är svårt med busstider här, ingen som riktigt fattar. Så man får mest chansa hela tiden. Nästa buss skulle inte gå fören om en timme så vi bestämde oss att gå upp dit istället. Som var rätt jobbigt med utrustningen och värmen, och det tog kanske en timme att gå. Filmade där lite snabbt eftersom alla skulle gå en timme efter vi kommit dit, var footballs match på våran hemmaplan. Trodde det skulle bli riktigt roligt, men oj vad segt det var. Nån kastade bollen, alla hoppade på varandra i en hög och domaren blåste av. Och så fortsatte ungefär hela matchen.. Det var roligast att se Elise-Linnea som kommit med i skolans cheerleading lag, riktigt coolt. Stephanie unrade om vi inte kunde filma det också och så blev det. Efter deras nummer i halvlek vi därifrån. Jag ska lära mig lite regler så kanske det blir roligare. På kvällen åkte vi till IV för att se Rachels pojkvän Dakotas band Sound & Vinyl. Men nr vi lyckades hitta dit hade dem just slutat spela berättade Rachel. Jag som ville se dem! När vi berättade det för Brent en annan i bandet vände han sig om, haha. Gick och käkade med Ryan och Alex sen. Sen kom vi hem till Ryan när Alex skulle hämta lite grejor där innan vi skulle åka till SB igen. Träffade Megan som hade en massa gulliga råttbebisar som vi fick hålla :)Upp tidigt på lördag sen, skolaskola! Lördagsbrunch, gröt med jordgubbar gott!Åkte denna gång med bussen till Elise house för mera pitch filmande. Haha, min pitch komer bli så ful! Jag var mera blind, och deras grannar kom hem. En kille kom och frågade oss lite om kameran och så och sa att vi fick knacka på hemma hos honom om vi behövde hjälp eller nåt för han hade alla programen och så, snällt! :) Åkte hem till oss för att filma lite här sen. Med dagsljus får det bli fest i garderoben och utgång i duschen :DSen blev det dags att bege sig mot The Bowl!New York Dolls! Åh, så roligt att se dem igen. Har ju sett dem förrut på Pea & Love med Elin. Riktigt bra var dem, men saknade en hel version av Personality Crisis, dem körde bara en jättekort version av den som sista låt. Det var lite kort också, men så är det nog för Calle och Moa tyckte dem körde länge.Jag och Moa i väntan på The Killers efter New York Dolls spelat färdigt.THE KILLERS!UNDERBART BRA! Lite för kort bara! Saknade Glamorous Indie Rock & Roll. Men nyaste skivan är riktigt bra, inte lyssnat så mycket på de ännu. Underbara Spaceman! Pratade med Calle som satt några rader bakom oss efteråt och en kvinna från Arizona som var riktigt trevlig och verkade vara ett riktigt The Killers fan. Tog sällskap med Calle hem sen som bor nån gata bredvid oss, han bodde i ett riktigt coolt hus!

Idag var det jobbiga måndagen igen. Skola all day long! Final Cut Pro och Mac datorerna gillade inte mig idag. Hakade upp sig hela tiden. Läraren Collin sa att dte var något fel på mig, strömmade ut magnetisk grej från mig, så det var därför :P Men jag lyckades iaf få klart min Montage assigment och sen logga and capturea det jag filmat till pitchen. Så imån blir det klippa hela dagen lång!

Hade Cinematography idag också, lämnade in assigmenten vi hade där. Sen pratade DaVega en massa. Om en del saker man inte ska ha med och så visade han klipp från gamla elever som gjort samma uppgift. Jag har gjort en del saker man inte ska :P Som att titta i kameran och inte ha palmer som kommer ut från nånshuvud, men jag tyckte det såg coolt ut! :D Han berättade också att vi också får låna dem bättre kamrorna, woho! Lite tack vare mig kanske.. För jag mailade han om det, man måste maila till läraren ifall man vill låna kamera och det och så får läraren maila till Erin i the cave. Iaf så mailade jag Davega förra veckan att jag ville låna en bättre kamera och så fick jag svar att som han sagt många gånger på lektionerna så vi bara låna den sämre. Men jag hade ju pratat med andra Cinematography läraren Bieber och deras elever fick låna den kameran jag ville ha. Så jag skrev tillbaka och berättade det för DaVega. Men hur som helst, braa! För jag fattar inte den sämre kameran!

Efter den frågade en som går i min film & tv produktion ifall jag kunde tänka mig att ställa upp som skådespelare i hans film och det kunde jag. Spännande film. Jag hade en replig. We must get to shuttle, eller nåt sånt :D Jag tror att Jocke var ond och jag och Christoffer var dem goda. Kanske. Får se på onsdag!

Hann hem i kanske tio minuter för att käka lite och prata Lord Of The Rings med Linnea, Evelina och Moa haha. Dvärgar och den långa var visst inte dem korrekta namnen ;) Vi fick se en massa från hur dem gjorde filmen på Cinematographyn, hur dem fick Frodo att se så liten ut. Spännande! Sen blev det fem timmars audio. Så tråkigt. Det är riktig plågning alltså.

2 kommentarer:

Elin sa...

Åh, vad kul det var med Peace & Love. Vi måste fara dit igen! ^^

mo sa...

Jaa det var riktigt trakigt med audion, jag fattar inte hur nagon kan gilla det dar! Men The Killers, aaah!!! SKITBRA!!! :D