söndag 20 september 2009

J bjuder

Det var riktigt roligt att se allas pitchar i onsdags. Det var kul att se alla i börjans montage. Sen blev det tråkigt. sammasamma. Alla hade gjort som bilreklamer nästan. Roligast var den med gangstern :D Jag tror inte riktigt att min story kom fram. Riktigt roligt på onsdagens sista lektion, cinematography. Jag och Tina gick ut ur klassrummet i ungefär 5 minuter och när vi kom tillbaka såg allt annorlunda ut, alla bord och sånt var flyttat. Vi skulle nämligen leka filminspelning. Riktigt roligt! DaVega valde ut roller åt alla, eller en del fick bara titta på. En somnade och DaVega knöglad eihop ett papper och kastade på honom. Han valde ut en första cameraman, en American och sen tyckte han att resten av camera crewet skulle vara svenskar. För han älskar ju oss svenskar! Jag blev second second camera assistent. Det värsta jobbet av dem berättade DaVega för mig. Jag var den som fick göra allt skitjobb. Men riktigt roligt. Jag fick vara slateare, den med klappan. Fixa band, tur jag hade med mig ett band till skolan den dagen. För jag fick inte lång tid på mig att få fram ett band, nån minut kanske och jag fick göra hur jag ville sno låna ett bara jag inte frågade DaVega för det var inte hans jobb. Sen fick jag bära sladdar, hålla tejp och bära vidbalans tavlan. Men det var lite krångligt att vara slateare. Jag hade svårt att bara komma ihåg vad jag skulle säga. Tape one, Scene one, take XX. Jag skulle komma ihåg vilken take vi var på varje gång, slate där fokusen var utan att se någonstans men fick hjälp av Ale som var camera assistent men det var svårt ändå. Men klämde aldrig mina fingrar, dte berättade Weronica att hon gjort många gånger och Tina tyckte jag gjort ett bra jobb :] Roligt att ha en uppgift och roligt att DaVega lärde bara mig något, men lite jobbigt när jag skulle skriva regisörens namn. Jag är så dålig på Amerikanska bokstäver, haha. Och roligt när DaVega sa att jag skulle döpa den till the idiot på svenska, Idioten haha! Men roligast av allt är att vi spelade in på samma band som jag spelade in min pitch på. Så han som skulle klippa det kommer nog se lite av det fina materialet jag spelade in till min pitch, fest i garderoben och club i duschen ni vet ;D Jag var inte heller så bra på att vira ihop sladdar efter lektionen när film crewet lära stanna kvar och plocka ihop allt. "Gör du getingbo" sa TA Andy till mig hahhahaa. Och så visade han mig två andra lite bättre sätt hur man kunde göra.

I torsdags blev det skolan och göra lite cinematography läxa. Sen till K Mart. Åh, underbara affär. Men jäklar vad seg man blir där. Smsa Alex och frågade om han skulle spela något idag som han berättat tidgare att han skulle göra och så var det. Han ringde till mig när han slutat sin class men det är så svårt att höra.. Men han är så rolig! Skynda hem och vidare till cafe shoppen han skulle spela på, var en Open Mic kväll där, hur mysigt och blandat som helst. Galna gamlingar på munspel, soundcheck killarna som man inte förstod om dem hade börjat, han som sjöng "I don't have I shit to say aoooom", lite dikter och lite rap och så Alex som var jätteduktig!

Gick förbi en svensk fest sen, i ett nytt hus faktiskt. Två minuters gångavstånd från Haley House. Det var lite spännande där. Danskar som som har sönder en barnvagn, trädklättring, pratande med Emil från Norrland det var glömt från hans sida. skönt att vi vågade gå fram och prata med honom. Kändes så taskigt. Och det var okej från den andra killens sida också haha. Men det var lite lässkigt att gå hem själv sen. Och särskilt när ljuset satt fast och nyckeln ändå inte låg där under.

Det blev upp tidigt på fredagen för att gå till skolan och checka ut kameror. Sandra tappade kamerian i golvet precis framför Erin som skulle låtsas att hon inte såg det. Jag tänkte at ett kort på en stor bild på DaVega till läxan som han har utanför sitt kontor, men vågade inte utifall han skulle komma. Jag och Moa gick bort ett par meter och vem möter vi inte, jo DaVega. Tur jag inte tog ett kort! Han kände igen mig verkade det som, det är ju alltid bra. Gjorde läxa, såg Alex på långt håll, träffade han från Bulgarien, och hon från IV som hade sin sista dag i SB denna dag, käkade på Donken J bjuder ;D

Alex frågade ifall vi ville följa med honom och Ryan och skatea när vi såg honom på Open Mic grejen. Det tänkte vi att vi kunde göra, inte för att vi skatear men det kunde nog bli roligt att se tänkte vi och trodde att dme pratade om skateboardåkning. ojoj vad fel vi hade! Inte var det i närheten av SB heller utan i LOS ANGELES! Dit åkte vi i Ryans coola Mustang, alltså det måste vara den häftigaste bilen någonsin. Särskillt när han körde i 200 km/h. Vad gjorde vi då våran första gång i LA? (om man inte räknar med våran natt på LAX), så vi gick på rullskridskodisco. Det var någonstans lite utanför LA där man kunde hyra rullskridskor, sånna där gamla man hade när man var liten med fyra hjul två bredvid varandra och så åkte man på en bana där dem spelade musik och hade lite discokulor. Ryan och Alex åker dit nästan varje fredag och jag förstår varför. Så jäkla kul. Ni kan inte förstå. Så hade jag aldrig någonsin kunnat tro att kvällen visa sig att vara. Sånt där finns bara på film! Följde med dem till IV sen, gick på promenad med Ryans två feta rödsvansade pytonormar Miss Grey och Jake.

Ska berätta mer, men nu blir det sova. Trött hela dagen idag. Har blivit lite ofriskare också. Hela huset är det nästan. Men ni får ha det fint, saknar er som sjutton! Och mina skor och mina filmer! Och en funkande Liam.

Inga kommentarer: