söndag 20 september 2009

Liam är död.

Min dator gick lite mera sönder efter ett tag här. Jag lagade honom. Med eltejp snällt sponsrat av Linnea. Det blev bra. Bara man inte stängde honom. Igår när jag kom hem på natten var han död. Jag hade lämnat honom på. Men han var inte längre på. Det gick inte heller att ha på honom. Jag fifflade lite. Men nej. Tänkte att han busade som han brukar kunna göra. Så hoppades att det kanske var bättre på morgonen när jag vaknande. Det var det inte. Jag är inte redo att släppa taget ännu.

Så nu sitter jag vid Moas dator och skriver. Jag googlade tidigare idag fram en affär som lagar datorer. Men dem hade inte öppet på helger. Dem hade en mail så jag mailade dem. Hoppas jag får svar snart. Egentligen tar dem inte hand om Advent datorer. Tittade på Craigslist tidigare också. Efter en ny vän. Det fanns lite. Inte allt för dyrt. Och i Santa Barbara. Men jag har inte gett upp hoppet om Liam ännu.

2 kommentarer:

c sa...

johnny säger att du ska plocka ur batteriet ur datorn, och låta det ligga utanför datorn en stund...prova det:)

annars får du ringa i kväll/ när du vaknar, så kan han kanske försöka hjälpa dig!
Puss o kram

Hanna sa...

Jag provade det där med batteriet men det funkade tyvärr inte. Ena sidan av skärmen är på väg att lossna, det var det jag hade tjepat ihop förrut så det är nog antagligen något med det.. Ska gå och lämna in den till det där stället idag, dem sa att dem kunde titta på den gratis. Så det är bra iaf.
Puss och kram!