lördag 12 september 2009

They have Theater in Sweden? Who Knew?

Första och sista skoldagen för den här veckan var kul. Editing och Final Cut Pro är så roligt! Och vi fick våran första assigment där ska, ska göra ett montage med en massa klipp från två bilreklamer. Film och tv produktionen fick också en assigment, göra våran pitch. En 60 sekunders film där vi förklarar/säljer vår idé en till en kortfilm hela klassen ska göra. En vecka fick vi på oss. Panik! Och sen var det Cinematography med DaVega där vi också fick en ny assigment. Och så fick vi tillbaka våran gamla. Den där med alla fotona. Jag fick 49/50
och ett understrucket great.
Jag är nöjd, det är nog A ju. Men jag kommer alltid fundera var jag föll på för att inte få den sista poängen. Även hade jag skrivit till en bild, " This photo is from the Swedish theater version of Hedwig And The Angry Inch" och Davega har struckit under Swedish Theater och skrivit ovanför, "? They have Theater in Sweden? Who Knew?" hahhahahaha! Vi fick till och med sluta en stund tidigare, trevligt. Det får Moa och Sandra göra hela tiden :P

Igår följde jag med Moa till skolan då hon och Sandra hade sin Cinematography lektion som dem skulle få använda till deras assigment som var precis som den jag fått. Bara att dem fått mer tid till den och en lektion att göra den på.. Så jag följde efter dem och fick lite idéer och så. Se hur kameran funkar. Rolig dag! Spännade att träffa deras lärare Bieber också. Men det som är lite konstigt är att dem får checka ut mycket bättre kameror än oss. Och den lätta Panasonic kameran jag får checka ut är hur svår som helst, fast det ska vara en kamera för nybörjare. Fattar ingenting med nästan frågade till och med Bieber och hans TA men lyckades inte heller lista ut den fast det inte var länge sen dem använd den, medan den bättre är enkel uppbyggt. Hoppas DaVega bara inte vet om det där med kamerorna så att vi ocksåfår checka ut sånna sen. Dem verkar lite förvirrade en del lärare. I alla fall så efter deras lektion gick vi till Dac Lab för första gången. Satt oss där och jobbade på Editing-Montage uppgiftet i flera timmar. Riktigt roligt!Sen hängde vi med Aaron till nåt ställe och gick på en promenad. Riktigt fint var det där med en massa söta hundar överallt!
Idag mötte vi Sandra vid skolan klockan tio alla något trötta. Filmade, filmade, filmade.Riktigt roligt men riktigt svårt. Och jag vet inte om det duger. Men jag har gjort mitt bästa i alla fall.Lady Mo! Hade photoshoot med Moa för jag trodde jag hittade en cool ljus inställning på min kamera, men det var visst bara en inställning till displayen ;DEn skolbuss åkte förbi med en vinkande ungar :D

Blev en sväng hem till oss för lite improper white balance filmning och sen till Yogurtland, tyckte vi varit så duktiga att vi var värd det :D En sväng in på Forever 21 och Ralphs där hon i kassan tyckte jag hade en snygg tatuering och undrade vad det stod och om den var riktig. Jag berättade att det var mitt namn och att den inte var riktig. Hon tyckte att den var cool i alla fall :) Det är ett verk av en kluddsugen Sandra idag när vi väntade på att the cave skulle öppna (där man lånar kamerer och så).Åkte buss hem till Sandra och dem. Filmade lite av Sandras där, jag fick sitta på en stol. Svår roll :P Var där en stund och satt på deras golv, lyssna på musik och käkade Sandras chips som hon tyckte vi skulle göra :D Sen blev det lite bråttom för att inte missa sista bussen. Men vi trodde att vi hade gjort det så vå började gå hem istället. Efter ett tag körde bussen om oss och sen en till..

4 kommentarer:

c sa...

Åh va du är duktig syster! Stolt!!!

mor sa...

jag håller med föregående talare :)Kram kram

Maria sa...

Bra jobbat! Go Hanna! Du är så grymt bra, remember that.
Roligt med mycket bilder och alltid så otroligt fina bilder. Du kan satsa på en kombinerad fotografroll, både rörlig och still bild. :) Lycka till med fortsättningen!

mo sa...

Hihi, ja vi har då lärt oss att vissa saker är krångligare än man tror. Men roligt! :) Förutom när jag höll på att flippa ur uppe på kullen, men det är sånt som händer :P Gick mycket bättre med mat i magen sen.