tisdag 29 september 2009

EL SALVADOR

Blev ju IV i lördags efter en hektiskt dag med BBQ också i IV och en massa filmande. Tog bussen dit som är gratis även på helgerna riktigt trelvans må jag säga. Det var jag, Moa våra roomies-Rachel men plus Andreas från Wentworth. Lite trångt på bussen så alla fick stå i början av bussen utan Moa och Evelina som hittade stittplats, efter att vi åkt en stund hoppar Alex och tjej på också. Han presenterade mig för tjejen så jag presenterade honom för alla, det var lite roligt för alla var lite över allt. Vi var i en recording studio på campus i fredags och vi hade Alex som lärare i våran Audio story, riktigt duktig var han men i alla fall så översatte han helt plötsligt hans lines till japanska haha så kul. Så jag berättade i bussen att vi hade hyrt recording studion även denna fredag så han undrade om han skulle lära mig att prata med japansk dialekt, Men jag tyckte att han kunde lära mig japanska tills på fredag istället, och nästa vecka gitarr och han föreslog att veckan därefter skulle han lära mig piano och sen nån fiol. haha :D

Tog ett tag att hitta addressen dit vi skulle, men till slut kom vi fram. Kom före Rachel och Dakota till och med, men Brent var där trummisen i Sound & Vinyl. Först tror jag in te han kände igen oss men efter ett tag så, då blev det till och med kramar. Alla ska kramas så mycket här i USA, haha
Dem var riktigt bra i alla fall! Lite höga bara kanske, men det är ju USA ;D
Moa med en red cup, blir inte mer USA än så :PVåran första keg, ett stort ögonblick i mitt liv ;]Det var ett till band som också spelade där Verna Beware, dem var bra med! Carro filmade lite, Verna Beware & Sound & Vinyl. Jag filmade också lite, men jag är seg.

Efter dem spelat gick vi vidareör att hitta till en fest där Carro visste några som var på. Svårt att hitta dit, fick fråga en hel del på vägen, tapade bort lite folk gick och knackade på hemme hos Peter som var snäll enligt Filip det var samma hus som vi var hos några veckor tidigare. Och det var visst samma Peter som går i våran Audio class. Men han var inte hemma. "Man ska aldrig gå därifrån man är.." - Andreas. Men efter att gått förbi en traktor och en äng kom vi äntligen fram. Och det visade sig att IBS-Hanna bodde i det där huset. Filip och dem ringde till Andreas och sa att dem skulle komma dit men vi trodde aldrig att dem skulle hitta men det gjorde dem. Inne i husen var det en som ropade filmproduuuuuuuction till mig och Moa och gav oss en kram, det var James Crosby pratade lite zombie manus med honom. Träffade en zomibie Ian också som Moa fick en fin kram av fast vi nästan aldrig ens har pratat med honom innan och sen gick han vidare igen ;D Träffade Ale också och Ludde i den finase outfiten ;DSyns inte så bra, snabba bilder med ett dåligt batteri men han hade iag kalsonger och ett stort skärp på oss, haha :D Lite förvånad man blev när man såg honom då! Kom fram en kille till oss som skrattade åt allt. Han undrade om vi var från Sverige och blev inte förvånad när vi sa ja för det var väldigt mycket svenskt där.. Ovanligt :P

What's your name?" - snubben "Moa." - Moa "HAHAHAHA... What's your name?" "Hanna." "HAHAHAAA."

"I can see that you're really close friends, because you have the same facial expressions, you smile in the same way." - Samma snubbe som ovan

"What`s your favourite movie?" - snubben "Hedwig And The Angry Inch" - jag "The Grinch? With Jim Carey hahhaha?"

Typ så och så höll det på ett tag..¨Hade friendshiptest också, Moa fick svara på vilken favorit färg jag hade och jag fick svara på vilket schampo Moa använer, haha. Pratade mycket med Ellie och Filip som var hur trevliga som helst och snackade hur fort och mycket som helst så kul! :DFilip i sin snygga mask. Dem hade snygga lysgrejor också, jag fick till och med en av Filip :)

"I`m from the OC" - En kille "Do you know Adam Brody then?.. No you are Ryan Atwood" - Ellie :D Vi delade taxi med dem till Wentworth men det var så svårt att höra vad taxichaffören sa till mig när jag ringde så Filip frågade om han skulle ta över, ja tack! Samma sak när busschaffören ringde mig innan han kom hörde ingenting så gav telefonen till Filip men han hade inte heller hört nå mycket. När vi stod ute och väntade på bussen kom Ian igen haha och en stund senare kom vår TA i editing John också. Han berättade för Ian att han våran TA men att han inte gjorde så mycket där för han var jämt hangover på måndagarna haha. Det har vi märkt! Särskillt när Colin skällde ut honom ;D "She`s freaking out" - Ian om Ellie som ringde till Alexandra och pratade som hon brukar, väldigt snabbt! :D Men hon sa till henne i telefonen att hon hade träffat underbara svenskar som hon var med, haha :D John pratade om hangovers och "you know what I´m talking about right" och jag körde på dagens tema, "no we don´t have that in Sweden" ;D

"Kan ni komma ihåg denna adress: 6793 EL SALVADOR." - Ellie "El Salvador... Det är ju Mexico." - Filip (Gatan hette på riktigt Sadado Tarde.) :D:D Ellie har jag inte riktigt pratat med förrut men varit på samma ställen, men med Filip och Alexandra har jag pratat med så var roligt när vi hämtade upp Alexandra och Ellie presenterade oss och Alexandra jaa, vi har träffat dem förrut haha. Och Filip sa tidigare på kvällen vi har ju bara festat med dem fem gånger innan haha. Riktigt roliga dem där, med alla sina temafester och så. "veckan, efter veckan efter de kan vi ha disney tema"

Till Wentwoth för seg efterfest, Ludde satt i sin fina outfit och spelade gitarr och sjöng. Han var riktigt duktig. Var där en stund och sen promenerade vi hem och sov.

2 kommentarer:

mam sa...

Jag läser allt du skriver men är glad om jag fattar en tredje del!!!! Men det gör inget huvudsaken att du skriver så att jag vet lite vad du gör. Betyder keg, Fest? Puss puss

Hanna sa...

Haha! Ja, det måste vara svårt med alla namnen och så.. Moas syster har sagt åt Moa att hon ska skriva en lista med alla namnen och vilka dem är till henne, haha. Keg är den där silvriga lådan på bilden ovanför keg-texten. Sån där som dem har ölen i. Har du inte sett en sån förrut, dem är med i en massa Amerikanska filmer. Sånt där som dem har i Amerika, haha!

Jag ska försöka skriva lite mera så man förstår :D Pusspuss! Förrsten mamma så borde du skicka brev till mig! Typ med en Marabou och svenskt godis! Jaa, vilken bra idé. Det tycker jag du ska göra! haha :]