tisdag 22 september 2009

"He's a retarded snake --- grown up in America, so I doubt that he will understand what you're saying, but feel free to try it"

Vi körde bara en liten bit i 200 KM/H, Ryan frågade oss om ville det och jag svarade helt klart ja :] Han har någon rolig manik i sin bil också som tar upp radar som polisen skickar ut när dem tittar hastigheten på bilar. Så den manicken börjat blinka och låta när det är poliser i närheten. Vad jag inte fattade var om den var laglig eller om dte var nåt sånt där man kokar ihop själv hemma. Jag vågade inte fråga heller ;) Så vi har alltså åkt rullskridskor i utkanten av LA. Tänka sig. Och vi som trodde vi skulle följa med och se dem åka skateboard. Så jäkla tur att jag inte tog med mig min skateboard som tyckte att jag skulle göra, då hade det blivit AKWARD TURTLE! Jo, jag köpte en skateboard på K-Mart för 12 dollar, ungefär 80 kr. Billigt ja, så nu ska jag lära mig hade jag tänkt. Här åker alla skateboard/longboard. En massa svenskar som har börjat också, som Filip som inte heller kan åka så jag är inte ensam! Det var lite krångligt att komma in i att åka rullskridskor, inte der lättaste med en massa hjul i vägen. Ramlade en gång har nu fina blimärken på knäna. Inte ovanligt.. Och så var det en speaker där som pratade lite då och då, men så svårt att höra vad han sa. Men vi körde i alla fall en konstig lek en gång. Men jag vann inte, jäklar då.

Varför vi var ute på promenad med Ryans ormar i IV kanske ni också undrar. Jo dem frågade om vi ville följa med till IV där Ryan bor och så blev det. Och förresten sån där drama som man tror bara existerar i filmens värld, den finns på riktigt! =D Sen blev vi några stycken som gick ut med hans ormar som dem brukar göra ibland, dem frågade om jag ville hålla i en av dem medan vi var ute men jag stod över. haha. Vågade iaf klappa dem och låta dem lukta på mig med min tunga. Pratade svenska med dem också, haha! En undrade vad jag sa för han förstod inte att det var svenska och Ryan trodde inte ormen skulle förstå då den både var american och retarded :P Det var spännande att se alla dem man mötte på gatans reaktioner. Många som kom fram och ville bära Miss Grey och Jake. Det var en spännande kväll måste jag säga!

Igår var det långdag i skolan. Fick sluta mycket tidigare från dem första två lektionerna, skönt. Men cinematographyn blev lite jobbig, för oss svenskar. Läraren DaVega ska alltid fråga oss svenskar om allt. Och jag fattar inte hur han kan se så fort på en scen vilken lins det är filmat med! Han varnade oss för att det var ett quiz på väg.. Som skulle helt vara på svenska, haha. Synd att det inte var så :P Sen fem timmars Audio. Så tråkigt. Tur man har en dator framför sig i alla fall ;D

Idag sitter jag här med audio boken och försöker skriva den här veckans summary, jag som just lämnade in den förra.. Det är tråkigt ska ni veta. Om nån timme kommer nog Moa och Sandra hit efter deras Cinematogrpahy och så ska vi gå och lämna in min dator och sen skriva manus till våran audio historia. Hoppas dem kan hjälpa mig med Liam, för inte allför mycket pengar. Men han är väldigt trasig i skärmen..

3 kommentarer:

mother sa...

Jättekul att se o prata med dig igår:) men du såg så sjuk ut, hoppas det var databilden som skugga dig så.Hur gick det med liam, hört nå el skulle det ta lång tid för dem att titta på den? Ormar väcker alltid reaktioner hos folk:( äckliga djur. Kommer du ihåg galna Nils som var med i idol? han är med i år oxså, han klara uttagningen. KRAM KRAM KRAM

c sa...

fast nils fick åka hem igår...
ha en bra dag sis!!!!

Hanna sa...

Men jag ser alltid jättetrött ut, fast jag sover och äter grönsaker och är ute mycket. Men hur jag än gör känner jag mig trött vet inte riktigt varför.. Det var jättekul att prata med er också!

Han som tittade på Liam sa att dem lära byta ut nåt jättestort som skulle kosta jättemycket och han tyckte inte att det var värt det, då det var billigare att köpa en ny dator och för att min dator är så pass gammal ändå. Han var inte så försiktig när han kollade på den så han verkade se ganska snabbt att det inte var så mycket att ha kvar.. Så verkar som att jag måste köpa en ny. Den där sidan där jag tittat efter begnande datorer tyckte båda han och min roomie Rachel att jag inte skulle köpa dator ifrån för man vet aldrig hur mycket man kan lita på dem.. Och dem visste inte hur mycket datorer är värt och sa att man kunde hitta datorer som Liam för dyra priser.. Men jag har hittat en affär nära jag bor där dem inte hade jättedyra nya datorer. Såg en för 350 dollar. Fast sen vet jag inte hur mycket skatt och annat det blir på den. Om jag har tid i imorgon ska jag gå dit igen och kika på den.

Åh nej synd att Nils inte gick vidare. Jag tror jag vet vem det är. Han som la sig ner på scenen och sånt förra året? Fast juryn sa att han inte skulle hålla på med sånt så gjorde han det ändå. Han var jätterolig! :D