fredag 4 september 2009

Have You Met Hanna?

Det är så varmt. Härligt! Idag har vi tvättat jag och Moa. Linnea har köpt bättre linor nu, så var mycket enklare att hänga upp tvätten nu när linorna inte hela tiden ramlade ner. Blev lite tvätt inomhus också, men det är fint det. Dagen började dock inte så bra. Tidigt på morgonen hörde jag kattkräk ljud, och sen såg jag Zoey spy. Zoey är våran katt om jag inte berättat det förrut. Hon bodde här innan vi flyttade hit men hennes förra ägare hade bara lämnat henne. Så när Linnea och Rachel flyttade in var det en katt som jammade utanför huset jämt. Dem frågade våran landlord Dave om det och han berättade att hon blivit kvarlämnad, och att dem fick ta hand om henne eller så skulle han komma och ta hand om henne. Så dem valde att ha kvar henne. Tur att ingen var allergisk. Jag och Moa blev lite fundersamma när vi först kom hit och såg att det stod kattmat skålar i köket. Vem har med sig en katt liksom. Så jag och Moa funderade över vem som fick offra sig och ta reda på det genom att ge varandra olika erbjudanden. Moa avböjde att få 5 kr. Men sen när jag sa att hon fick säga "Have You Met Hanna?" till vem hon ville så gick hon med på det :D

Gårdagens härliga brunch:
När Moa kom hem från skolan sa hon att Tina och Sandra funderade på att åka till Sears och att hon ville med och jag med. Tina ångrade sig så det blev Sandra, Me & Moa som satt oss på en buss och åkte dit. Lite roligt med Sandra som tog fel buss när hon skulle åka till Transcenter (dit vi kan gå för vi har så nära till allt), så hon kom dit en timme senare haha. Men det gick fort, vi gick till Bank Of America medan vi väntade och jag satt över lite pengar till det kontot från mitt svenska.Hittade tyvärr inget på Sears, förutom cola. Inga krockar och inga hörlurar. Men spännande att ha varit där! Och så gick vi på min favorit accessoar affär sen, förklarade för Sandra att dem hade massa konstiga smycken där och det höll hon med om efter hon varit där :DVi såg ett Tacobell och har hört så fina saker om det från Sandra, så vi lära prova. Så gott! Inte för dyrt heller, och jag orkade inte äta upp allt så tog med mig en hem, så fick en fin lunch idag också :D

Inga kommentarer: