måndag 24 augusti 2009

School!

Jo, det jag och Moa gjorde idag. Vi gick upp klockan sju. Söndag. Och gick till kyrkan. Eller ja det var i Carpinteria en bit bort så Katie hämtade oss här hemma. Nu kan man ju undra varför vi följde med dit. Jo, så här ligger det till. När det var hiking i tisdags pratade jag, Moa och en som heter Anton mycket med Jessica. Vi undrade massa vad dem egentligen gör på bible studies - eftersom den här gruppen Bridget Internationals anordnar bibles studies på söndagar. Frågade henne om dem aldrig blir trött på bibeln. Intressant det här tycker jag, i alla fall så slutade de på nå vis med att Jessica sa att om vi ville så kunde vi få följa med dem till kyrkan nån gång för att se hur det var och så. Nyfikna som vi är följde vi med idag. Och det var rätt spännande. Mer spännade än gudtjänsterna hemma i Hofors i alla fall (kanske inte den när Anna kastade en sten i mitt huvud :P) Men i alla fall så spelade dem typ rockmusik, med kristen text då men sångaren var riktigt snygg och sjöng riktigt fint. Var ett helt band där på scenen. Och kyrkan såg inte alls ut som en kyrka utan mer som en cool teater. Sen deras pastor var i London så han hade filmat in en predikan som dem visade, haha coolt. Den var lite seg, men han var en skojig surfare och sa en massa skämt ibland. Så ja det var spännande. Men jag förstår fortfarande hur man kan tro och sånt.

Resten av dagen har varit seg. Sen på kvällen kom Tracie och hämtade oss och vi åkte till ett jättegulligt hus! Dem andra hade beskrivit det som ett Disney hus och dem hade verkligen rätt.Det var riktigt gulligt inuti också. Och så hade dem en stor kanin. Eller mutaded som jag sa. Heter det så? Hur som helst så fattade Phil i alla fall :D Vi började med att leka en jätterolig lek som heter Signs. Den var lite krånglig men mycket rolig! Kunde inte sluta le så Phil tyckte jag såg suspicius ut haha och Anton började prata på svenska med mig, tja hur är det med dig då.. haha! Sen gick vi och satte oss och Katie pratade lite om hennes liv och sen blev det fika. Damen som bodde i huset hade bakat åt oss, jättesnäll! Fikade och pratade och hade det roligt. Akward Turtle! Nu blir det sova snart, för imån börjar skolan. På riktigt.

1 kommentar:

mo sa...

Akward squirrel! ;D