lördag 15 augusti 2009

Lite orientering i alla fall

Igår var en skoj dag. Först fick vi träffa Dave för första gången. Han var en rolig snubbe! :D Vår dusch gick inte att stänga av så han fixade den, eller ja han behövde inte göra så mycket. Sen blev det att möta massa andra internationella studenter vid stranden för lite riktigt orientering. Skulle leta efter massa platser runt State Street (stor gata med massa affären och så) i olika lag. Jag och Moa kom med två italenare, en japan och en holländare. Riktigt skoj var det, men vi vann dock inte. På vägen dit förresten gick vi förbi en telefonautomat som ringde och jag svarade, haha.Ett annatlag som jag tog ett kort på åt. Man skulle ta kort på varje ställe när man hittade det. Fast det var bara det att dem tog tog på fel ställe :PVinnarna skulle få lunch men det slutade med att alla fick det. Italy and Holland. Somvi såg idag också somsåg jätteglad ut :DTrevlig teater tjej (som kan starta i mina och Moas filmer..) från Brasilien och trevlig tjej från Holland.

Sen tog vi sällskap med tre svenska IBS killar (Johan, Emil och en till..) till Daves BBQ vid stranden. En brandman/handyman vet inte riktigt vad han är visade hur en brandsläckare funkade och jättemånga tjejer stannade bara för det, haha. Synd fick han inte tillstån att tända en riktigt eld och släcka. Efter BBQn satt vi jättelänge på stranden med några till IBS folk. Mysigt. Jocke var rolig när han visade hur man vindseglade, haha. En fågel bajsade på mig, haha :( Sen gick vi hem, pratade men Johanna som bor ända borta i Isla Vista. Rolig dag!

"Man går och går och går. Och så går man lite.." - Jocke ungefär om vad man gör i Santa Barbara, och det är typ det ända man gör ;)

2 kommentarer:

mo sa...

Ja det var en skojig dag! Och nu har vi haft en ännu roligare kväll! Jesus-party on friday night, yey!

Maria sa...

Vad skojigt allt verkar!
Tjusigt folk ni träffar, kom bara ihåg vad jag sagt om pojkar ;)