söndag 16 augusti 2009

Bubble Face

Vi skrev ju upp oss på att komma på ett BBQ hemma hos nån Katie en bit bort från där vi bor. Så jag och Moa var väldigt nyfikna på vad det skulle vara så vi åkte dit, även om vi var lite nervösa inför denna kristna tillställning. Framme vid skolan där vi skulle möttas kom en kinesisk tjej fram till oss och började prata, Tracie hette hon och vi åkte med henne till Katies lägenhet. Jag frågade innan om hon hade körkort, haha :P Och det hade hon. Hälsade på en massa människor där, många svenskar även där. Det är svenskar över allt. Hur många som helst. Ingen blir förvånad när man säger att man är från Sverige.. Träffade en rolig en som heter Phil och en annan som heter Chase.. Och en massa mer. Några roliga svenskar också. Nä man kanske ska börja på Bible Studies ändå, haha. Är du på Moa? ;)Efter den leken blev det mat, var ingen BBQ utan en pizzafest. Gott med pizza! Min första Amerikanska. Pratade med en rolig trevlig tjej som heter Allie. Hon skulle gifta sig och flytta till Alaska fast hon aldrig hade varit dät. Lässkigt. Var ingen bordsbön innan vi åt i alla fall. Fast å andra sidan så fanns det ju inga bord.Efter maten blev det lässkig ballonglek.Sen blev det kortspel i Phils lägenhet som var bredvid Katies, Spoons fast med Forks. Det var samma som det svenska spelet Bubblan, jag och Moa funderade ifall vi skulle lära dem det istället men det tyckte att det skulle vara för krångligt. Sen kom en tjej in och sa att hon kunde en svensk version av spelet. Så nästa omgång spelade vi Bubble Face som dem kallade det istället. Dem fyra svenskarna som spelade med oss tyckte inte att dem skulle kalla det svensk, haha :D Var riktigt roligt, träffade en massa nya människor. Tur att vi åkte.

Tracie skjutsade hem oss sen också två tjejer från Japan åkte med också, ena gick på SBCC och den andra var hennes syster som var och hälsade på. Det ända kristsnacket ägde rum då, Tracie berättade om deras veckliga bible studies, tur behövde inte säga något för japantjejen började prata då ;D

Det var ett kort party så var hemma igen vid 10, jag och Moa gick ut och gick längs State Street i över en timme. Gick till Pinkberry och köpte en yogurtglass med en massa frukter och lite musli. Goottt! Ännu en fin dag i SB =)

4 kommentarer:

mo sa...

Hmm, jag vet inte jag.. Tror du man kan gå på bible studies och bara babbla med de andra där och slippa själva bibeln?? I så fall är jag på ! :P

mor sa...

ni lever verkligen ett spännande o mysigt liv nu o lite bibelstudier är aldrig fel:) Men ni verkar äta för dålig mat, nu får ni gå på nåt frukt- och grönsaksparty så ni får i er lite vitaminer oxså. kram kram o njut varje sekund

Maria sa...

Hanna, du har ju alltid velat vara med i en sekt så du får väl ta första steget nu ;P
Åh vad kul att lära känna så mycket nya roliga människor! Du får presentera mig för alla du lärt känna sen ;) Fortsätt ha superkul! Det är så spännande att läsa era bloggar!

Hanna sa...

Haha, ja ett sånt party ska jag leta efter mamma :D Men vi äter mycket grönsaker och frukt ändå. I alla fall för att vara mig ;)

Jaa, jag blev lite besviken när det inte var någon lässkig sekt ;D Jag får leta på en! Vi har i alla fall sett ett Scientolog ställe rätt nära där vi bor. Hey Tom Cruise!