söndag 9 augusti 2009

Cali girl

Åh, vad fint Santa Barbara är! Underbar stad. Det finns Starbucks, Barnes And Nobles, fina hus, underbart hav. Kan inte förstå att jag ska bo här i nästan ett år.

Resan hit gick bra också, flygflyg. Mellanlanda i Atlanda som är världens största flygplats. Men vi lyckades. Även när vi skulle flytta vårat bagage. Planet mellan Atlanta och LA var skoj, då hade alla en varsin tv fram för sig i sin stol där man kunde välja film. En del kostade penger men fanns en massa gratis. Jag tittade på En Vampyrs Bekännelse, som jag några dagar innan lånat av mig själv men som jag inte hann se innan jag åkte. Blev trött så somnade mitt i men spännande film även om det var dåligt ljud och ingen text så jag missade rätt mycket av vad som sas.

Framme i LAX blev det väntan. 11 timmar ungefär väntade vi på bussen som skulle ta oss till Santa Barbara. 11 långsamma timmar. Men vi bestämde oss tillslut att vi vågade sova, med bagaget i knät och under våra fötter.

Nu är jag tröööött. Dåligt med sömn i många dagar i rad nu. Plus alla getben. Som jag inte vet om jag tror på. Eller i alla fall inte tror händer mig. Har hemlängtan fast det är så bra här. Hoppas ni har det bra allihopa! Saknar er!

Blev lite krångel idag med adapterna. Dem två jag hade med mig passade ju inte i USA och den Moa hade med sig hade för små hål för våra datorsladdar. Men tur var så hade en annan tjej som bott i vårat hus en natt haft samma problem och hittat en affär som en av våra roomies tipsade oss om, som blev riktigt lyckat. Jättetrevliga roomies förresten! Hörs mer imån.

2 kommentarer:

mamma sussie sa...

Hej min hanna du vet inte hur skönt det är att höra att du kommit fram hel o verkar helnöjd med allt.Bra det fixar sig med adaptern o det gör inget att du väckte mig kl 2 inatt. Älskar dig

c sa...

Fy faaan va häftigt syrran!!!!!
Jag kommer att maila dig på hotmailen ist för att skicka mess hela tiden, så kan vi skicka lite bilder till varandra! Nu håller ungarna på att bada dockorna i en balja, solen skiner o vi saknar fiina moster/syster!