lördag 27 augusti 2011

Breaking News numero uno.

Var ju i Stockholm i måndags för att se första inspelningen av Breaking News <3 Kom till Stockholm vid 14tin och mötte upp Moa vid Johannesaffischen vid plattan ett tag senare. Tog en fika och en tur till SF. Fyndade lite. heeh. Sen blev det parkteater. Underbara Jonas Gardell. Synd vi lära gå innan det var slut. Men vi skulle ju åka till något så fint så fint och det var inte jättelänge innan det var slut. Eller okej, beror på hur länge Jonas fortsatte att prata. Följde pilarna och kom fram till ett häfftigt ställe inne i filmhuset där vi träffade på mina nya underbara F&Fvänner Åsa och Helena. Satt där och pratade ett tag innan det blev dags. Jag var en del nervös kan jag säga. Hamande front row och ja det var helt underbart. Var en liten publik, kanske 20 personer helt perfekt. Ni har väll sett alla veckans program? Var lite nervös att min trasiga mp3 helt plötsligt skulle börja funka, eller att jag skulle få skrik- och gapsjukan och såna grejor ni vet. Men allt gick så fint och helt plötsligt var det över. Filip och Fredrik sa såklart att om vi väntade utanför så skulle dem komma om vi ville hälsa eller ta kort eller något. Medan vi väntade kom en kille från produktionen fram till oss och försökte få ur oss kritik om programmet. Vi förklarade snällt att vi var helt fel personer att fråga för att vi tycker att allt med F&F är helt awesome. Även om dem bara skulle stå helt stilla framför oss. Det tyckte han var lite roligt och började prata om en sån produktion, kanske en kallender. Det hoppas jag kommer nu. Tillslut kom dem ut och snackade lite med oss. Dem hade lite bråttom för dem skulle ha ett möte så dem fortsatte till dem andra i publiken men kom tillbaka till oss sen och tog lite bilder med oss. Dem frågar ganska ofta Åsa och Helena om dem verkligen vill ha flera bilder med dem haha. Min Fredlipsamling är ju fortfarande ganske liten så den måste byggas upp. Tur så har jag biljetter till några fler inspelningar, skulle ju också vilja få två små printar på min väska. Första bilden är det jag med Helena och några snygga herrar och andra bilden är det jag och Åsa med några snygga herrar. Lite variation fick dem ju i alla fall på dessa bilder i och med mig. höhöhö. Bakom mig i första bilden är förresten en rolig mamma som försökte ta kort med kameran åt fel håll och bakom mig på den andra bilden är killen från produktionen som försökte få oss att säga dåliga saker om Fredlip. DET FINNS INGA DÅLIGA SAKER MED FREDLIP!

1 kommentar:

Helena sa...

svar: Oj, jag ändrade nu! Vad dåligt av mig att skriva fel namn.