måndag 15 augusti 2011

Inte när jag har dig här.

Ont i ryggen snyyyft. Men mina syskonbarn är här jihoooo. Dem sover nu. Men vi har hunnit med en massa skoj innan. Dem fick testa dem nya tuschpennorna jag köpte igår på det stora kartongpappret jag sparade åt dem. Tittat på massa barnprogram. Käkat korv med bröd. Och tittat på inte helt oväntat, Scooby-Doo. Käkat popcorn med då Lova sa "Nej, en i taget" till mig när jag tog en näve. haha. Sen ville dem så gärna se lite bonus material och som det fan jag är av sånt kunde jag ju inte säga nej fast jag tänkt att det var sovtime då. Jag berättade att man kunde arbeta med film när man blev det stor, aka det borde ni göra! Dem har väldigt mycket frågor som är lite svåra att besvara. Som green screen tex. Jag ska nog öppna en filmskola för barn. Har också fått höra det roliga Dexter-skrattet av dem båda. hahah hahahhaa. Och pratat lite om Harry Potter. Dem har nu sett till fyran. Nino undrade hur det hela slutade, jag frågade om han verkligen ville veta det ville han. Så jag berättade lite grann om slutslutet. Berättade också efter att Nino sett en bild på Pottertrion att dem blivit ganska många år äldre och Nino konstaterade att då har dem nog flyttat hemifrån, gullunge! Lova har gjort bus i form av att tejpat upp en toarulle på väggen och så har hon som seden bör biopimpat min lägenhet.

"han heter Kurt." - moster
"hehehehe Kurt.." - Nino

Sova ville dem inte heller för dem är ju aldrig trötta.
Lova ville ha en lampa på men inte Nino.
"Du som säger att du är mörkrädd" - Lova
"Inte när jag har dig här" - Nino
Världens bästa gullungar!

Jag har gjort om lite layouten som ni kanske märkt, annars kan ni göra det nu. Bland annat har jag skapat denna lite fula men rätt originella header. Men den var alldeless för liten och det gick inte att få den i mitten så jag gjorde den lite längre i paint..
Nu ska jag börja titta på en film och sen försöka sova jag med.

1 kommentar:

Emma sa...

om du testar lägga en div align="center" före bild-taggen för headern och en /div efter bild-taggen för headern (skriv dem inom <> kunde inte göra det för kommentator rutan trodde jag ville använda koden då) borde du kunna få den i mitten ;)