lördag 23 augusti 2008

Try And Tear Me Down

Just tillbaka från Ica, träffade syster där så fick skjuts hem. Får se om hon kom hem sen då.. Gick upp lite före 15.30 idag för skulle på Lbs kalas uppe på Bönhusberget än timme senare. Fast mamma ringde före och sa att jag kunde komma tidigare och att jag kunde ringa till syster och frågade om dem kunde hämta vilket dem kunde. Kul kalas och gott. Nisveta hade gjort en jättefin tårta. Carro sa att jag kunde bli nya Tim Burton när jag berättade för Billy att jag skulle läsa kreativt filmskapande. Johnny tyckte jag skulle bli nya Peter Jackson istället och göra nya Braindead och dem filmerna haha.
"Fast jag tänker inte göra Sagan Om Ringen" - Jag
"Bra, för den finns redan" - Carro haha
Sen åkte jag mellan Lova och Nino hem. Nino skriker så fint, haha. Och så är han jätteduktig på att prata, sa Billy på en gång när Carro sa att han skulle ropa på Billy och så han hej då Hanna när vi kommit fram oss mig(: Och alla balongerna gick sönder utan en.. Kom hem med en fullpackad påse med bullar och kakor, haha.

Gjort sista eftermiddagen också, sorgligt. I torsdags. Och igår första natten. FBK lappen sitter kvar på kylskåpet HAHA! Dem vågar kanske inte ta ner den, respekt :P Eller så tror dem att jag är allvarlig med och tycker den är jättefin. Men dem har nog inte läst vad det står på baksidan.. Kanske ska vända på den när ingen märker inatt.. Igår körde vi rätt mycket, nästan hela tiden. Mycket småkrångel med 12hundra.. En gång slutade det mesta att funka, blev att ringa el. En av dem kom och provade röra på den nya pushern och sen funkade allt igen, haha^^ På det där mötet vi var med Ludde sa han ju att vi körde rätt dåligt (fast det är ju för att det går dåligt i det andra verket och vi inte har några göt att köra) och att det blev för många skrot. Det kändes som det skulle bli bättre efter det, haha men riktigt så blev det ju inte.. Körde mest ensidigt igår och så blev det många skrot. 2 stycken från Par 1 men båda gångerna hade jag rast så jag slapp (fast det är ju rätt roligt änå) att klippa upp dem. Första gången hann inte/glömde Mumin att stänga av automatiken. Så götet slutade aldrig åka och jättemycket av den låg på rullbanan till karuselen.. Holger frågade mig sen i fikarummet om det hänt för mig nån gång men det har det inte.. Under det andra skrotgötet satte Mumin i stoplampan på 12hundra. Och nån sa nåt med att det blir alltid fel när han kör, haha :P Truck-Tommy fick jobba lite igår också. Två gånger fick han tömma, dem två dagarna behövde han inte tömma nån gång. Och i torsdags kan jag inte säga att vi körde mycket.. Till klockans 18 körde vi under 20 göt.. Blev lite Färsjestad-mobbad igår också :P

I torsdags efter jobbet kom Mo hem till mig. Vi tittade på Hedwig And The Angry Inch <3 Så underbart bra film! Det är typ det ända jag tänker på just nu. Jag andas Hedwig And the Angry Inch :] Ofta när jag är hemma lyssnar jag antingen på soundtracket, tittar på videor på youtube då man oftast hör låtarna också eller tittar på filmen. På jobbet lyssnar jag nästan hela tiden på soundtracket. Ibland letar jag reda på texten och har karioke. Men bara så ni vet så är det bara jag i kuren då ;D Och igår googlade jag Hedwig And The Angry Inch och satt kanske dem två sista timmarna och läste olika artiklar, bloginlägg och på hemsidor om det medan jag körde. Men det är ju så bra! Nu vet jag tillexempel att alla låtarna från soundtracket inte med i filmen, utan Stephen Trask la till några låtar så att det skulle vara mer som ett album. Johannes Bah Kuhnke har velat spela Hedwig väldigt länge, trodde inte att det skulle hända. Han är gift med Alice Bah. Hoho. Det är vad jag kommer ihåg, men så fort jag vet nåt mer klart jag delar med mig ;D Igår innan jobbet började titta på filmen igen, ska se vidare snart och äta mat. Sen blir det att cyka till jobbet. Hörs då!

Inga kommentarer: