söndag 10 augusti 2008

Efterjobbs-aktiviteter

Hänt massa roliga saker efter jobbet också! :]

I torsdags åkte jag, Mo & Maria in till Gävle för Cityfesten och bio. Först stannade vi i Valbo för att titta om dem fått in på hårddisk jag köpte för ett tag sen när jag var in med mamma. Dem sa att dem skulle skicka sms när dem fått in dem det gjorde dem aldrig. Så jag tittade på deras hemsida om dem hade den i Valbo och det stod att dem hadenågra fåtal kvar.. skitställe! Men det blir värre! Så vi går in på On/Off och går till kassan. Han där som var samma som sa att dem skulle skicka sms när dem fått in dem sa att vi skulle ta en kölapp och säga till nån av dem andra när det blev vår tur och hämta den på lagret.. Vi stod i kö jätelänge.. Och ännu längre. Under tiden filmade Mo på Maria med en kamera där och sen höll dem nästan inte på att få bort det, HAHA! Lite panik vi hade då, för bion vi skulle se började snart. Och från början hade vi även tänkt äta innan den. När det väl blev våran tur sa honsom skulle hjälpa oss att hårddisken fanns på hyllan där borta! Så man kunde hämta den själv! KUNDE INTE IDIOTEN I KASSAN HA SAGT ATT DEN KAN FINNAS UTE I AFFÄREN OCKSÅ?! BOJKOTTNING! Jag vet jag har många sånna nu, men bara på ställen där dem är värda det. När vi hade hårddsiken skyndade vi oss till kassan och Maria kastade kvittot till han i kassan, jag kom lite efter och hörde han säga att jag skulle ha kvittot så jag stannade. Men han lära skriva in massa saker också, han hade redan en kund men tog mig före, haha.. Sen sprang vi till bilen, men dörren ut från ställen var inte lika snabb som oss så vi sprang rakt in in den, HAHA =] Sen for vi till Gävle och hann till filmen vilken var Narnia - Prince Caspian (: Var riktigt hungrigför hade inte ätit nåt sedan 06.30-tiden. Så frågade om den gick nångång nästa vecka också, men det gjorde den inte. Men vi hann. Fick äta popcorn och Polly istället :P UNDERBAR FILM! Älskar båda filmerna vVv> Dagens outfit^^
Sen gick och titade på The Poodles som inte alls var nå bra utan kändes mer fake så var inte där vidare länge utan drog och käkade langos, gott. Två roliga lite äldre kom och pratade med oss, precis när jag höll på att dokumentera M&M när dem åt.. "Vilke mat var godast" Efter det gick vi till ett öltält och såg Standd Ut Blakk, samma band som förra året när jag var inne med Anna. Roligaste livebandet! (:

Riktigt bra! Efter ett tag tog dem paus men spelade mera sen. Medan var det vanlig musik, dans! Sen gick och Mo runt lite på egen hand efter att ha blvit dumpade :P kom på massa skoj, massa temadagar. Ska berätta om dem nån dag. :P Fick en kram båda två av en kille som gick förbi, en annan tyckte jag hade snygg jacka. Han svarde också när Maria ringde, haha :P

Fredag:
Jag och Maria skulle till Edsken på trubadur. Så hon kom och hämtade mig vid ankdammenporten. Cyklade först hem till mig en stund och sen vidare till Edsken, där det var öhh drag. Yeah. helt öde var det. Till och med borden var uppställda.. Så vi cyklade hemigen.. Stackars gordan :( Helt i onödan också.. Cyklade runt lite i våran fina hemort men det var inte mycket som hände ;D Cyklade till Maria och hämtade ett usb-minne, för jag skulle få lite Kristian Antila. Sen cyklade vi till Statoil där jag såg Chatrine. Köpte en cola med vitaminer och en glass. Såg en känd journalist. Coolt! Han lära tjepa sin bil! Tänk att han stannade i Hofors av alla ställen och precis när vi var där också (: Sen cyklade vi den långa vägen hem till mig^^ och tittade på Offside som Lb tyckte jag skulle låna. Redan sett slutet men riktigt bra och rolig film :]

Lördag:
Åkte vi till Cityfesten igen när jag slutat jobbet. Hade på mig min Standd Ut Blakk håband, fast precis när vi kom in slutade dem spela :/ Så vi fick inte se dem nåt då.. Även var det kö in till öltältet, haha.. Träffade innebandy-Emelie, väldigt längesen sen sist. haha och hon hade inte fått nå barn :D Sen träffade jag andra Emelie också, inte lika längesen det (: När jag dansade med Mo komen kille i halsduk ochsahär var det drag, haha. klart det var! Men dem spelade nästan identisk musik som i torsdags, dåligt! Sen körde jag och Mo armkrok dans och två killar bredvid såg glada ut så jag hoppade vidare till en av dem som sen hoppade vidare till Mo, haha vackert! Dem två killarna dansade såfint med varandra sen. Vänster, höger.. haha och när dem skulle snurra. Riktigt fint! :D Stängde klockan ett men då stod många kvar och ropade massa.. Så Standd Ut Blakk som var kvar på scenen kastade ut massa t-shirtar. Jag nuddade en av dem och Mo fick en lapp från en av dem, hoho! Sen kom Maria tillbaka. Vi gick till O`lerys och hängdeutanfördär ett tag och tog utlite pnegar, det var visst en som missade trottoarkanten närjag togutpnegar,HAHA^^ Vi gick och köade till Langos för Maria ville ha men innan vi kom fram stängde dem. Så gick till McDonalds istället, där det var lite kö.. Träffade Alexandra och Sussanna men hon såg bara Maria.. Sen när vi satt där uppe och åt kom Krusse också. lånade Marias telefon. Sen kom Linus Arvidsson också. Lånade Marias telefon han med, men betalde för det. Han skulle ringa snabbt men ringde hur många somhelst, haha. Pratade massa med Krusse medan. Fint han visade mjöl och pengar, precis lika :] Och så trodde han att det var jag som var målvakten.. Sen blev det lite fult då, HAHA. Men dem fick ju skjuts eaf. Mo körde klassikern vi ska simma ;D

Underbara dagar med underbara M&M!

Tack kompis!

Inga kommentarer: