torsdag 21 augusti 2008

Hedwig And The Angry Inch

Här sitter jag i natten och tittar på Hedwig videosar, eller ljust nu lyssnar jag bara dock. Jag är såld! Helt completly. Måste Måste se filmen snart! Ihelgen var jag ju till Stockholm och såg den svenska verisonen av teatern. Så bra! Och Johannes Bah Kuhnkes som spelade Hedwig är så bra! Även fick vi hans svettiga handduk, haha eller rättare sagt jag tog den. Efter att ha torkat av sig på dem kastade han ut ett par och en var kvar efter teatern. Så jag tog den. Idag klippte vi den i tre, en bit var av denna underbara skådespelares svettiga handduk. Mo fick delen med lite smink och jag fick delen med Åhlens lappen. Vi satt längst fram, äntligen fick jag äntligen sitta längst fram! Det är bäst längst fram, det där man ska vara! En gång sa Mo&Maria att det såg ut som att han tittade på mig när han sa typ "välkommen alla och du", kul om det var så! Underbart bra teater! Vill se den igen! Dem var riktigt bra på att sjunga också, borde släppa låtarna. Vill ha dem. Efter teatern gick vi och letade efter ett ställe där vi var med på listan, hoho. Hittade det till slut, fast polisen jag frågade visste inte ens vad det var. Men mitt pass dög inte där för det var lite sönder. Dem verkade värsta noga där. Så vi drog vidare till ett ställe jag och Maria kikat in, kickis. Där kom vi in. Vakten frågade mig om hur jag mådde när vi skulle in, haha. Det var kareoke där,lät kanske inte så vidare bra.. Men behövde inte höra så mycket för var på andra sidan och dansade till kass musik, ja det var väll kanske inte så mycket bättre att höra om jag säger så.. Vi körde lite Friends danser, gick igenom alla. Sen kom vi på att vi skulle dansa hur vi ville för musiken var så dålig. Så jag blev lite vild där, HAHA. En engelstalande engelsman kanske kom fram och sa "Me and my friend wondering what the fuck you doing" fast på ett glatt sätt. Jag sa att jag dansade. "Weird"
"I`m weird. I like being weird" - Jag, eller nåt sånt. Han sa att jag var med i the team, haha! han kom tillbaka och jag tror han sa att Mo&Maria inte var med i teamet =P Sen när vi var utanför var han jätterolig, gick fram och tillbaka och köpte korv.. Även var det några från Gävle där, haha. På samma ställe. Sen pratade vi med nån halvknepig kille och en från New Castle som kunde svenska ibland eller lite, jag vet inte hur det var med det.. "Jag har ju redan ägt honom verbalt" sa den första killen till han från New Castle och gick. Den första killen pratade lite finska med mig också, jag sa först att jag kunde det. haha, jag ljuger jämt nu för tiden.. De andra killen fick inte komma in, han skulle hoppa över staketet när vakten inte såg men vi gick tillbaka in innan så jag vet inte hur det blev med det.. Sen gick vi till Donken och köpte med oss lite mat och drog till tunnelbannan och käkade och väntade på att våran skulle gå. Haha, och vad händer när vi kommer fram till Mos lägenhet då? Jo, vi upptcäker att vi inte har någon nyckel till porten.. Såvi kommer inte in. Såg att det lyste oss en anna i samma hus så knackade på hans balkong. En gubbe kom ut och sa på engelska att han inte kunde öppna åt oss.. Jaha, thanks for nothing. Vi gick på en promenad som jag ville redan innan vi upptäckte att vi var utelåsta runt i Hägersten. Dem har världens finaste och största jag sett lekpark där! Sen tillbaka lekte vi lite i en annan lekpark. Åkte på den där hästen, klassiker ju! Och så blev det lite gungbrädning. Väldigt roligt. Fast jag hae tappat bort det där hur man gör när man gungar gungbräda, haha. Var en katt där också,som ville in. Döpte han till Leif Karate:D Sen vilade vi oss på en sten eller början till ett berg, rätt skönt, lite hårt och kallt bara. Sen satte vi oss utanför dörren och jag och Maria sov nästan. Mo spelade nå spel på mobilen och gick runt och letade efter en toa.. Vid 06-tiden gick vi och åkte Tunnelbana, haha. Åkte så långt man kunde med den tunnelbanan. Såg en Gbglassgubbe, men vi orkade inte släpa med den. Åkte tillbaka igen. Haha, fin resa:] Sen när vi kom tillbaka vid 07 så var dörren öppen, Wii! Vi gick in och sov. Sen vaknade jag och Maria som sov i ett rum av Moa som sa att hon skulle åka till sin moster och att det var jättemycket folk där, typ kaos. Så vi fick sova vidare. Missade kändispartyt, damn it ;P Sov tills Mo ringde och väckte oss vid 15.30, då var det lite bråttom. Men hann till bussen. Mo sov mest, konstigt medan jag och Maria lyssnade på hennes Mp3. Hann dock inte med några scharader i väntan på bussen i Sandviken, men lite gissa-vilken-låt-Maria-nynnar-på blev det. Jag var rätt duktig på det^^ När vi väntade på bussen på Gävle tågstation efter vi kommit hem från Pride körde vi lite charader, haha. Den som körde fick stå på en hög kantgrej vid fönstret =D En gång när jag körde var det några utanför som vinkade eller nåt;]

Sen på måndagen blev det att cykla till jobbet igen, sista hela skiftveckan:( Drack en halvliter juice så blev jätte kissnödig, satt så i ungefär en timme. Men körde kareioke med själv till Hedwig låtar så jag klarade mig^^ När det var dags för rast ropade Holger till mig i snabben att jag skulle gå till fikarummet för Fransson (han eller den andra) ville prata med mig och Linda. Så gick dit, visades att vi plus Niklas skulle göra drogtest. HAHA. Lite sent kanske, nio skift kvar. Var jättenervös på vägen dit för kände mig inge kissnödig. Men det gick. "Nu var det roliga över" - Niklas Hade sista rasten så fick sluta lite tidigare, skyndade mig hem till mamma för att se Kallur springa men det var inte mycket hon sprang^^ Stackarn! Sn spelade jag lite Hedwig låtar för mamma men hon uppskattade dem inte lika möe som mig.. Sen for jag vidare till Ica och handlade. Sen hem, fastnade framför Hedwig videosar på Youtube ett tag men till slut tvingade jag mig att börja laga maten, makaroner och köttfärsås. Blev la sådär. Ätbart, huvudsaken. Åt och gick sen ner till träningen där Micke, nya coachen och Therese I var. Pratade lite med Therese, rätt tyst ett tag haha. Sen kom några till. Började med fotboll, skoj! Körde en glidtackling innan vi började haha. Sen körde vi 40/20. Jobbigt! Och lite annat grejs. Sen hem och duschade och lite senare kom Mo&Maria hit och Gilmade. Igår var det förrmidag igen. Ett tag efter jobbet cyklade jag hem till Annas pappa och åkte lite Waveboard, det var ju lätt.. Såg så lätt ut när Jonte åkte. Men det gick framåt för mig eaf;)
"Hej HHHanna" - Jonte
"Hej JJJonte" - Jag =P
Träffade Albin också, han är så söt! Frågade om hankom ihåg mig från dagis, han sa att han gjorde det. Men sen när hans mamma kom frågade han henne om jag följt med demtill nån stuga men så var det ju inte. Så igen att jag varit på hans dagis och han svarade du har varit på mitt dagis. Så söt!(: Sen blev det pizza, påväg till mig cyklade jag på Jontes bmx, haha. Lite svårt att trampa och det fanns visst inga bromsar. Tur att jag upptäckte det innan gula grinden ;D Åt på Parma och jag kände alla enligt Anna, haha. Sen hem till mig med ett stoppå Lilla-Sparköp. Sen kom Elin också. Körde lite GuitarHero och Wii. "Får jag städa?" - Anna, haha. Så hon plockade lite. Dem tycker jag har mycket saker. Sen läste vi gamla kort och brev jag fått. Har ändå från min första födelsedag kvar, oj! Och lite gamla kort, vad fin text jag skrivit till en del kort, hoho =D Sen blev det filmvisning, visade dem dem gamla klassikerna ;] Och Hämdens Ansikte. Anna blev inspiread och satt upp ljus runt oss och så gjorde vi en musikvideo med mig och Elin medverkande till Wig in Box, blev väldigt fint! Kulkul var!
Idag var det första eftermiddagen. Långstop, nio-nio. Så hade inget typ att göra på hela skiftet inte ens efter fjärde gången jag tittade på gantschemat där det står vad alla ska göra :P Laget innan hade typ gjort allt och det som var kvar kunde jag inte göra. Så satt i fikarummet till klockan 15 då det var möte med Ludde. fy vilket tråkigt mötte, men Ludde hade en väldigt snygg skjorta. rödorange/vit randig tror jag den var, snygg eaf. Han sa att han skulle prata snabbt men vi var där i 1.5 timme. Och jag stod upp hela tiden. Och vad mycket jag fattade, typ inget. Men tyckte han sa att ett göt kostar cirka 20.000. Dyra grejor det där. Sen skulle johan börja fråga massa saker, det skulle han alltid göra sa Markus efter åt, HAHA. Hänt nåt konstigt med nån Leksandsspelare som dem pratade om hela dagen. Tommy L sa att han kunde ju börja spela i Färjestad för där spelade många konstiga och titade på mig =P Hade med mig Annonsbladet och läste, rev ut Carro och Johnny och Ulf sa har du sönder tidningen.. Tommy L trodde först det var Vicktoria. Sen försökte jag riva av kanterna och Ulf sa "Riv inge mer nu" så den inte skulle gå sönder. Sen har jag målat massa, en bild där det står FBK. Ulf gillade den inte, tyckte jag skulle ta bort den. jag svarade med att det var konst. Mot slutet av skiftet skrev jag "Dem bästa"//Lag 4" på baksidan och satt den på vårat kylskåp, HOHO! Ulf tyckte jag var lite rolig som satt och tittade på både Svegs och Bollnäs hockeys hemsida :P Smörjde faktiskt också banorna, det ända jobb-iga jag gjorde idag ;)
"Inte för att vara elak, men vad fan såg han i den där skatan"
"Det måste väll vara att hon kan spela flöjt" - Hedwig en stund senare, haha! Han hade läst det redan tidigare också och tyckt att det varit roligt ;D

Efter jobbet cyklade jag upp til Ankdammen och väntade på Maria. Vi cyklade sen och hämtade Mo vid bussstationen. Alla hade vi klänningar! Hem till mig och såg det absolut sista Gilmore Girls avsnittet, så bra men vad sorgligt! Inga mer nya avsnitt :( Efter vi lämnat Mo vid bussen stod vi och pratade i en kanske en halvtimme, sen blev det lite cyklin i rondellen, ännu en klassiker! Sen stod vi och pratade utanför mig i cirka en timme haha.

Nu ska jag kika lite mera videosar ett litet tag och sen sova.

But I could swear by your expression that the pain down in your soul was the same as the one down in mine

Inga kommentarer: