lördag 30 augusti 2008

Sundsvall

Så har man varit i Sundsvall, längre norrut (Det är rätt va?) tror jag aldrig jag varit förrut. Det var ett spännande litet äventyr. I måndags efter jag diskat (Jag måste vara rätt ensam om att börja diska efter att ha jobbat natt =P), packat och spelat lite Wii Fit hann jag sova ungefär 2 timmar innan Maria och hennes farmor som jag inte kände igen utan farfar kom och hämtade mig. En aning trött jag var då men men.. Åkte till Roberts och tågstationen. Vi ställde oss först vid fel spår och höll på att missa vårat tåg men vi hann, nästan precis. Men så det brukar vara, måste ju vara lite spännande.. Åkte till Gävle, varifrån tåget till Sundsvall gick. Handlade lite frukost på Pressbyrån och satte oss på tåget. Efter jag ätit försökte jag sova vilket jag trodde skulla vara enkelt, men det gick inte. Så blev inget mer sömn än dem där två timmarna. Lyssnade på Hedwig och ritade lite istället medan Maria pluggade. Fick höra lite ur boken, men den andra boken hade hon tyvärr packat ner i stora väskan så blev ingen läsunderhållning för mig.. ;D Väll framme i Sundsvall gick vi hem till Marias nya hem. Var inte så långt skönt nog. Mysig liten lägenhet hon har. Lite senare cyklade vi till Ica som låg en liten bort. Man ska se Sundsvall från packethållaren på Marias cykel, så ska det vara! :] Hon har väldigt starka ben den tjejen. Riktigt mysigt att bli skjutsad på cykel, bara man sitter skönt så. Blev fina videosar från cykeln, haha. På Ica blev det några fler fina videosar, som första delen av "Hanna Lagar" ;] Och så blev det massa handling, TACOS! Hem och laga, riktigt gott blev det. ch vi fick våra platser vi bordet, haha. Mos fick finaste plasten, men så går det till i världen är man inte där så får man ta det som blir över haha ;D Sen blev det att käka vindruvor och titta på Mean Girls som gick på fyran och Maria satte upp massa foton på väggen. Riktigt fint och skojigt blev det! Flan hade vi också inplanerat, fast utan internet för Maria hade inte fått det ännu. Gjorde en video istället, en Hedwig And The Angry Inch från EuroPride. Jag fattar inte att jag orkade vara vaken så länge som vi var, över två var klockan eaf. När vi skulle sova lyssnade på Hedwig soundtracket, mysigt sätt att somna till <3>href="https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjZvD2HjeCtoRMTkcH5sqpVZ6orTF8bQ0DaRtr9kfh70LsxBdXHldXzyCduudaHUXYa4v12rTv78BGQfYTSnBCl2lbrqdxHaVxu0hO7s0XVIRzfxchy35zNIMRX8r31yg2CZ0A-UE97Oy4/s1600-h/86499_1220117148.jpg">
Den dagen skulle Maria posta ett brev också som lära komma fram snabbast möjligt. Fast dem hade redan tömt den brevlådan vi först hittade. Men det fanns ett ställe med brevlådor som skulle tömmas senare. Så vi letade efter dem och hittade till slut, woo! Fick köra igenom två fina tunnlar för att komma dit, dem var i olika ljus den ena blå och så var det musik i båda :] Var rätt många som skulle posta brev i sista sekunden. Gick över en väg väldigt många gånger haha. Dem sålde ingen glass på Donken så vi gick till Max som låg på andra sidan vägen. Upptcäkte att klockan snart var Mos tåg anländer. Så köpte bara dricka, Milkshake för mig. Satt och väntade ett tag vid den andra tågstationen. Tillslut kom Mo, såg oss gjorde hon med.. Vi gick till Max och käkade. Sen hem och försökte se på I`m Not There men tröttnade efter 40 min.. Käkade glass med jordgubbar, gott! På nåt vis sen började jag att titta på Days, haha. När vi sov lyssnade vi på Hedwig till Mo tyckte vi skulle stänga av.. Dag 3 sov vi rätt länge eller eaf jag :P Nån dag sa Maria att jag är väldigt seg med att börja med saker men så fort jag börjat är jag riktigt snabbt. Stämmer helt. Maria gjorde våffelbrunch åt oss. Riktigt gott. Sen gick vi på stan, vilket jag tyckte var tråkigt eftersom jag inte fick handla nåt. Mo sa att nåt fick jag väll handla och svarade att jag gjorde det igår =P Men hur slutar det då? Jo, med tre par skor. HAHA! Köpte dem där jag tittade på dagen innan och bestämde mig för att köpa dem. Älskar dem, perfekta vinter skor varma och mysiga! Mo gillade dem också och köpte likadana dagen efter. Så nu ska vi köra på tvillinglooken, för den är ju inne läste jag i Marias HM tidning medan vi väntade på Mos tåg dagen innan, haha ;D Nån släkting till Maria ringde och kom och lämnade korten som Marias farmor glömt hemma oss släktingen, medan gick jag och Mo till en skoaffär vid namn EuroSko. Hittade fyra par fina skor, men valde bort två av dem och kom ut med två par.. Kan ju inte köpa fem par skor på samma dag, även om det var rea.. Var 70% på båda skorna jag köpte så dem var inte så dyra. Riktigt snygga är dem <3 Rosa! Svarta coola addidas skor. Är supernöjd! Innan alla skoköpen blev det också två nagellacksköpt innan vi gick till ett cafe Maria spanat in. Riktigt coolt var det! Först satt vi vid ett fönster bord, jag satt som på fönsterbrädan fast det var massa kuddar. God mat var det också, Faijtas. Ää, resten kommer senare nu är jag så trött..

Inga kommentarer: