tisdag 19 augusti 2008

EuroPride 08

Den första augusti åkte jag, Mo & Maria till Stockholm för att gå på EuroPride 08 :] Blev lite stressigt på väg till bussen men jag hann =P Vi åkte enn Busshållsplats för långt i Gävle så blev en liten promenad. Sen handlade vi lite på Presbyrån, köpte bland annat Kerrang(: På tåget till Stockholm lyssnade jag mest på musik och vilade. Satt två damer bredvid M&M som pratade massa, bland annat gillade dem inte min musik, :P I Stockholm fixade vi tunnelbanekort och köpte lite att äta och åkte sen hem till Mos mormor, vi vars lägenhet vi skulle bo i. Jag tog med mig Gilmore Girls, men det funkade inte i Mos mormors lägenhet så vi fick sen en av hennes filmer, The Affrican Queen. Haha, skojig gammal film ;] Duktig hon är på att ta sig upp, HAHA! Var en geting inne vi förskte få ut och tillslut lyckades vi. Fast sen gick vi ut på balkongen och jag klev på nåt, hade rätt ont i foten där ett tag. Men det var ingen sticka så vet inte om det var getingen men det var ingen geting där sen..
Lördagen åkte vi och såg Prideparaden :] Bästa och finaste paraden! Så rolig att se. Fast på första stället vi var på såg vi inte så mycket så vi åkte till slutet av där paraden skulle gå, där vi stod längst fram. Snövit och Prinsen. Rolig tant som stod bredvid Maria, hon vinkade till alla och många kom fram till henne. Men tjejen lite längre bort, lite dryg då. Sprang ut i paraden till nästan alla som gick förbi för att vara med på kort med dem.. (:
Sen gick vi till Pridepark. Roligt när vi skulle få våra armband. Han som fixade med det sa nåt roligt, nåt med "Kösystem klunga" (Skriver hela senare när jag vet det) Regnade väldigt mycket under hela dagen, så jag var lite blöt. Men efter ett tag fick även vi regnponchosgrej eller vad det heter. Gick runt och tittade massa, skoj! Tittade på ett roligt band.. Gick lite mera. Kom till Hallongrottan, körde lite fin högläsning ur en bok, haha. Byte ut några av orden också ;P Sen ringde jag och grattade Fredrik. Han hade skickat sms till mig tidigare under dagen: "Gissa vem som fyller år idag..? Jag såklart!!" haha :D Ringde till han tidigare men då svarade han inte så skickade ett sms, han ringde upp men då hörde inte jag haha. Men tillslut så ;D Fick massa gratis saker överallt också, underbart! Gratis blå isglas, gratis klistermärken och gratis starka halstabletter.. Såg massa mera band, en del bra en del dåliga. Som Pain(Pay)-Tv, pallade inga mer efter ett tag så frågade om vi kunde gå vilket vi gjorde. Ställde oss vid den lilla scenen där ett band som såg ut som ett rockband stod på scenen, vi tänkte att det här var nåt för oss. Haha, vad roligt det var! Var inge rockband, utan det var den svenska versionen av Hedwig And The Angry Inch som gjorde några av låtarna. Fast det visste vi ju inte då. Men vad RIKTIGT BRA det var! Även stod vi längst fram :] Mo tog några kort med mobilen eaf, bra bra. själv stod jag nog mest bara där och var imponerad. Jag lägger min makeup, vrider upp stereon sen sätter jag på mig min peruk Efter ett tag sa Hedwig att nu skulle den riktiga Hedwig komma. Vi fattade ju ingenting men alla andra i publiken var som om han var värsta känd, vilket vi kom fram till senare att han är <3 href="https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgX8iqDRvpMVXjAYsVNRJ6QvlYVL6HX4FaSNWDSymR7D7NClRZmFUqWJXxjI3GHowzSsbKNe0OXMiKNC8_JXJFnYn44JSCIUVS5i62tPielzFHVX23NX3s5ATgIS0kXAbFethaIR53KY_Fj/s1600-h/DSC00368.jpg">
Först var han värsta lugn, men sen blev han helt galen och kastade sig, kändes som han skulle ramla av scenen haha! Jag hade min hand på scenen och när han kom där tog han den <3 href="https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgiiNARUmjFln5OTt-fNxZxmU-oSv_NaC6k29RYuEJy-sbcK2fEPerdrVtwS75C5X001eg22OUXbK0tSuFUgtXCKJZs9txCkLJxaVYDT6pYDALiYqgR383OJocG9zm7aBpJC-Xk_pKJ64Ae/s1600-h/DSC00369.jpg">
Då visste jag ju inte vem han var, men nu är han en av dem bästa! <3>Det var så underbart kul! John Cameron Mitchell VvV

Sen blev det lite mera band, Alcasar och några mer kanske. Sen blev det BWO, som var riktigt riktigt bra live! Fast stör mig lite på att alla deras låtarna typ innehåller två meningar, haha. Men jag kom ju fram till hur det var, hoho. Men Bard är riktigt cool och så ser han ju ut som Svante. Var riktigt härlig stämning måste jag säga, underbart! Bard! Den andra, minns inte vad han heter men riktigt snygg bild Maria fick till!

Sen blev det lite dansning. En tjej kom fram till oss och frågade om vi var homo eller hetero. hon var också hetero men undrade en sak.. Undra vad det var hon skulle fråga.. Såg Roger från Roger, Titti och Fylking radion.. Efter det stängde Pridepark och vi åkte hem blöta och lyckliga!

Söndagen handlade vi massa. köpte en till av min favorit t-shirt och en grå söt t-shirt med en smilegubbe på och med roliga uppvikta armar och.. .. Tre stjärnor på ryggen. och denna finna t-shirt med fintfint tryck även den med roliga armar. Grön skön tröja, mysig! Och så gick vi på Åhlens, sköna sittgrejer måste jag säga. Såg Daniel Hento Henriksson, kul! Följde efter honom lite, haha. kom ut med en massa roliga saker. Nu blir det att göra fotoalbum! Och häftmassa, vad jag har saknat det!

Underbart med Pride, hoppas jag kan åka in nästa år också!

Inga kommentarer: