onsdag 26 december 2007

Munkfors

Så är man i Värmland igen och hälsar på. Var ett tag sen senast. Kommer inte ens ihåg förra gånger jag var här. Kom hit igår, åkte med kusin Billy och hans pappa. Sov mest hela resan. Vaknade upp och så var Munkfors Köpcentrum där :] Farmor hade flyttat en tavla ;) Öppnade Lars&Madelenes och Farfar&Gunillas julklappar till mig som låg och väntade på mig under granen :) Av L&M fick jag ett Puma paket med parfym, tvål och hudkräm och salt&peppar kar :) Och av F&G fick jag ett påslakanset och en vattenkokare :) Sen fick jag pappas julklapp, Jultrisslott och filmerna Saturday Night Fever, Forest Gump och Collateral :) Tack så mycket alla!! Vann 50 kr på Jultrisslotten som det blev en Färjestad tidning för (och en tia över) när jag, Farmor och pappa var på Munkfors köpcentrum och handlade. Köpcentrumet består av två affärer, Domus och Ica. Ica var stängt så det blev Domus :) Det finns ju inte Hofors så det var ju roligt ;D Sen fick jag en guidad tur genom Munkfors, haha :D I ett hus var det en ljusstake som hade varit tänd dag&natt i fyra år eller vad det var ;D Och min favoritplats finns kvar!! En linbana vid en skola!! :D

Blivit mycket tv när jag varit här. Farmor&Lennart har så mycket roliga kanaler, Canal plus och dem och Tv4 Guld :] Igår såg jag för första gången Dallas (tror jag) :) Lärde mig vad dem hette, Lucy, Bobby, Rj och allt. Haha :] Sen såg jag slutet på någon film med Silvester Stalone, den slutade lyckligt eaf :) Blev också Joe, jättegorillan men somnade lite då och då under den ;) Såg också Pistvakt filmen, nästan hela. Gick och fikade ett tag. Efter Pistvakt var det nå komikerprogram där en från Munkfors var med! :) "Det händer bra saker i Munkfors också, för inte så länge sen fick vi en ny rondell" Haha, Johan Glans var inte mycket jämnfört med honom Moa!! ;) Efter det programmet började Babben & Co reprisen, det är så dåligt!! Sen gick alla och sov och jag som sover på soffan tittade lite till på slutet av Grattis Världen där Filip simmade över Engelska Kanalen :P

Idag har det inte blivit särskilt mycket gjort. Mer filmer :] Tittade lite på en film om engelska fotbollshuliganer men misade nog mest för det var så skönt att blunda ;) Såg också slutet av Offside, ROLIG film :] "Ali Ali Ali, hej hej hej. Ali Ali Ali, hej hej hej. Amen" Det är ju där ifrån vi fått det på hockeyn, det kan ni förresten se här: http://www.youtube.com/watch?v=JLlJnL2fopg

Sen såg jag filmen Young Guns som jag tycker är riktigt bra :] Annars brukar inte cowboys film vara något jag föredragit. Men Emilio och grabbarna var riktigt bra :] Efter den blev det början av Rocky Horror Picture Show :] Werid film men rolig! Såg dock inte slutet för då blev det pankaka så vet inte hur den slutade men får ta reda på det någon dag :) Men det var ett väldans långt intro..

Mycket filmer har det blivit :D Nu ska jag snart gå och se lite tv, Grattis Världen kanske. Imån ska jag & pappa åka till Karlstad för att med Lars&Madelen hälsa på oss farfar&Gunilla :) Igår var förresten Karl Petter i Karlstad, kanske ser honom, haha ;D

Inga kommentarer: