fredag 28 december 2007

Hemma!!

Så var man hemma igen från landsbyggden och tillbaka i stan ;) Åkte med kusin Billy, hans pappa och moster Lena som vi hämtade i Filipstad. Fick också se hennes lägenhet, den var stor,fin och hade högt i tak :) Bilen tutade lite då och då, haha ;D Billys pappa skulle ringa och så råkade han ringa till Lena som satt bredvid, hon svarade hej och han sa ja. Han hörde inte att det var Lena ;D På en gång nästan när jag kom hem gick jag ner till ishallen och tittade på träningen. Tänk vad trevligt det skulle vara om jag också kunde spela! Efter träningen gick hem till mamma som hade skickat ett sms till mig att jag skulle ringa när jag kom hem men hade inte bateri så kunde inte ringa ;) Han bara snabbt slå på telefonen och läsa smsen. Mamma öppnade inte dörren, hon visste inte att det var jag. Själv trodde jag det var Lb som drygade sig ;) Så låtsades till och med att gå, haha! Men tillslut frågade mamma om det var jag och jag fick komma in ;) Mamma skulle gå och hälsa på någon och frågade om det regnade, mellan ett och tio och jag sa två sen ångrade jag mig till tre. Sen när vi var ute sa mamma att det var en sjua ;) Men det var ju klart och tydligt en svag trea!! ;D Handlade också och mamma stod och väntade på mig utanför. När jag stod i kassan var hon inne och frågade om Inger sett mig, det hade blivit kallt tyckte hon :P

Farmor har gjort mig Harpan beroende :P Jätteroligt att spela och jag vill inte sluta fören jag klarar det. För ett tag sen klarade jag Harpan: Las Vegas (Den svåra) :D

Förresten så åkte jag, pappa och farmor till Karstad igår. Åkte först hem till Farbror Lars och Madelene. Där blev tvspel och helikopter flygning. Lars har köp två små radiostyrda helikoptrar. Roligt att flyga men går knappt att styra dem, dem åker lite som dem vill :) Man kan också skjuta på varandra och om man träffar åker den andra helikpter ner till marken ;) Efter ett tag åkte farmor iväg på Bingo och efter ännu ett tag åkte vi hem till farfar och Gunilla. Först stannade vi till på ett ställe där Madelen köpte en väska. Det var god mat och allt sen :] Rolig roligt med ristårta och allt. Sen åkte jag och farfar och hämtade Jennie på ett av hennes många jobb. Roligt att träffa henne igen :] Var riktigt längesen sen sist. Rolig historia hon berättade om hennes resa, haha ;D

Nu blir det några Gilmore Girls avsnitt och chips och dip :) Ska först se om CDON eller Discshop har någon mellandagsrea..

Inga kommentarer: